Op mijn bestemming ... - Reisverslag uit Ayen, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Op mijn bestemming ... - Reisverslag uit Ayen, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Op mijn bestemming ...

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

22 Juni 2020 | Frankrijk, Ayen

Na 2 redelijk rustige reisdagen bereikte ik zondagmiddag mijn eerste bestemming; Le Mas D’Ayen. De Mas is een prachtig boerderijcomplex uit de 17e/18e/19e eeuw met een mooie bloemenrijke binnenplaats. Bij al dat gebouwde moois ligt een kleine camping (23 plaatsen) in een lieflijk dal. Verkeer hoor je hier niet of nauwelijks. Af en toe een auto of een tractor. Zangvogels des te meer en inde avond het rauwe gekef van een vos. De Mas wordt bewoond door een gezellige Vlaamse familie van 7 personen.; een broer en zus met hun partner, 2 kinderen en hun moeke.
Mijn aankomst was voor hun een mooie aanleiding om een pauze te houden. Onder het genot van een kopje koffie hebben we met elkaar kennis gemaakt. Na de koffie heb ik mijn camperbus op z’n plek voor de komende 3 weken neergezet en heb ik meteen mijn werkbroek en een klus t-shirt aangetrokken. De sabbatical is begonnen.

De afgelopen periode is het hier koud en nat geweest, waardoor er lang niet gemaaid is. Dat levert nu een hoop extra werk op, maaien wordt een soort hooien. Met de inzet van wat zwaarder materieel, meer tijd en extra handjes wordt het hooiland weer grasveld en geschikt om op te kamperen. De zondag wordt afgesloten met een gezamenlijke familiemaaltijd in de Mas. Ondanks dat ik pas een paar uur hier ben, voel ik me hier al thuis en opgenomen bij deze hartelijke mensen.

Vandaag, maandag, is mijn eerste niet thuis-werkdag. De dag begint met een klein beetje motregen maar de voorspellingen zijn zon, 25 graden en af en toe een wolk. Mijn ontbijttafel staat op een verder rustige camping. De eerste klus is het hooi binnenhalen van de bovenste kampeerveldjes. Daarna het gras kort maaien, maar een nieuwe reservering gooit de plannen om. De eerste gasten komen vandaag al! De rest van de dag is daarom gevuld met allerlei klusjes kleine en grotere klusjes om de camping corona-proef en klaar te maken voor de eerste gasten. Ik werk beurtelings met Bert (de eigenaar) en Rijk (de zwager). Het is gezellig met hun werken en praten; over de camping, hun leven voor de camping, hun dromen en over het weer.

’s Avonds bij de maaltijd kijken we terug op een mooie dag. De camping is klaar, hoewel die eigenlijk nooit klaar is, want er gaat altijd wel iets kapot, de natuur groeit maar door en er is altijd wel iets schoon te maken of op te ruimen. Ondanks dat er nog veel te doen is overheerst tevredenheid over wat er aan werk is verzet. Het seizoen is nu echt begonnen.

Net als gisteren sluiten we deze mooie maar ook intensieve dag of met een gezellige familie maaltijd op de binnenplaats van Mas, onder de takken van een Japanse Kersenboom.

  • 23 Juni 2020 - 19:31

    Ine:

    Moeders was hier vanmiddag. Heeft verteld waar jij nu zit. Jaloersmakend mooi voor ons francofielen. Wat hadden we hier graag een keer gestaan. Maar ja, aan alles komt een eind. Wensen jou een mooie tijd daar. Hartelijke groet Ine en Leo

  • 23 Juni 2020 - 21:32

    Wout Smit:

    Klinkt goed, Marnix. In ieder geval een goeie start. Veel plezier!
    Groet, Wout

  • 24 Juni 2020 - 18:24

    Carla:

    Wat klinkt dat goed. De plek lijkt me fantastisch. En het gezamenlijk optrekken klinkt gezellig. Eet je nu Vlaamsche vleeschpotjes of..? Geniet-ze !

  • 24 Juni 2020 - 22:19

    Lily-An:

    Wat een fijn bericht om te lezen. Heerlijk dat je zo warm ontvangen bent en je al lekker mee kan werken. Een goede start. Ga zo door. Ik kijk al uit naar de volgende verhalen. Zo reis ik toch een beetje mee.

  • 25 Juni 2020 - 20:20

    Jan Van Ree:

    Hoi Marnix, wat geweldig dat het avontuur zo goed begonnen is. Ik heb net even de website van de camping bekeken en het ziet er prachtig uit. Heel veel leerzame momenten, goede contacten en met name ook heel veel plezier de komende weken. Groet Jan

  • 29 Juni 2020 - 10:44

    Ed Smits:

    Klinkt goed Marnix, ik neem aan dat je de Keek ook daar invoert om de werkzaamheden op elkaar af te stemmen. Geniet ervan. Gr Ed

  • 30 Juni 2020 - 11:06

    Pepijn:

    Fijn te horen dat het goed begonnen is. Lijkt me heel bijzonder om met iets zo totaal anders bezig te zijn. Ben benieuwd naar de vervolg verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 52645

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: