Vliegend hert ... - Reisverslag uit Ayen, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Vliegend hert ... - Reisverslag uit Ayen, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Vliegend hert ...

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

01 Juli 2020 | Frankrijk, Ayen

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn eerste reisverslag en de aanmoedigingen van jullie. Het is fijn om op die manier even verbinding te hebben met de wereld die ik tijdelijk achter mij heb gelaten.

Frankrijk en het leven hier in de Corrèze is toch wel heel anders dan het leven en werken in Apeldoorn. Ik doe hier dingen waar ik thuis links laat liggen en geniet ik er volop van. Tot mijn eigen verbazing moet ik er eerlijk bij zeggen. Waarom vind ik het leuk om hier met de ‘tuin’ bezig te zijn en geef ik niks om mijn eigen tuin aan de Abrikozenweg???

Op de rand van juni en juli kijk ik terug op een heerlijke eerste week. De eerste indrukken liggen achter mij en sommige werkzaamheden beginnen zich te herhalen. Het gras groeit door en moet dus iedere 4-5 dagen gemaaid worden en dat geldt ook voor de bramen die, als je ze hun gang laat gaan de hele camping overnemen.

Juni stond nog duidelijk in het teken van de (verlate) voorbereiding. Dus tussen de onderhoudsklusjes door, heb ik meegeholpen met het klaarmaken van de ‘wasserette’. Dit is één van de kelders van de Mas, waar een wasmachine en een paar koelkasten voor de gasten staan. Hoewel er veel gedaan moet worden, is er ook veel tijd. De dagen zijn lang genoeg en tussendoor zijn er voldoende koffiepauzes en een lange lunchpauze. Er is ook veel tijd om de klusjes rustig en goed te doen en dat geeft voldoening. Op die manier geeft zelfs het grondig schoonmaken van een koelkast onverwacht veel voldoening.

Er is ook tijd om de puntjes op de i te zetten. Even met de grasschaar nog wat gras vlak om de boom heen wegknippen en dat levert behalve een mooi afgewerkt resultaat ook een mooie bijvangst op; namelijk een ‘vliegend hert’. Ik denk dat ik die in Nederland in geen 40 jaar ben tegengekomen. Een andere natuurlijk ‘ontmoeting’ was de groene specht, die veelvuldig en meestal hard lachend langs vliegt, maar eergisteren ook even neerstreek op het gras vlak voor mijn camper. In de bloemen bij de Mas zijn naast de gewone bijen en hommels ook een aantal zeer grote zwart/donkerblauwe bijen bezig met nectar te verzamelen.

Inmiddels zijn de eerste gasten neergestreken. De komende dagen worden er meer verwacht. Het aantal boekingen is langzaam op gang gekomen. Voor mij is dat een gegeven, maar voor de familie is het natuurlijk spannend want zij moeten er van leven.

Ook heb ik mijn eerste zomeronweer meegemaakt. Midden in de nacht barstte dat los, met donder die de bus deed schudden en bliksemflitsen langs de hemel die de omgeving belichten alsof het dag was. De windvlagen waren zo hevig dat ik bang was dat mijn luifel er vandoor zou gaan, maar de combinatie van stormbanden en schaduwdoek was genoeg als verankering. Na een uur gespannen te hebben gekeken of de luifel zou blijven staan, nam de ergste wind wat af en ben ik maar weer gaan slapen.

Ik ben blij dat ik ’s avonds aan een gezellige eettafel kan aanschuiven en me niet ook nog moet bezig houden met eten inkopen en koken. Die tijd is vast wel te vinden, maar nu het niet hoeft is dat wel erg relaxt en ondanks de vele zweetdruppels die ik iedere dag vergiet, voelt het toch als vakantie.

En met nog ruim 2 maanden te gaan is dat een heerlijk gevoel. À bientôt.

  • 02 Juli 2020 - 09:45

    Ton Ellenbroek:

    Ha Marnix,

    Wat leuk om te lezen, dat je het naar je zin hebt. Weer een heel nieuw hoofdstuk in je leven. En het ontmoeten en kunnen helpen van anderen is iets dat altijd veel voldoening geeft.
    Grappig, dat je in Frankrijk je eerste vliegend hert hebt gevonden. Op de Veluwe komen ze ook best veel voor, maar kom je ze inderdaad weinig tegen. Ik heb zelf ook pas twee weken geleden mijn eerste gespot en gefotografeerd (mijn hobby naast golf tegenwoordig).

    Geniet van de resterende tijd en de vast nog vele waardevolle ontmoetingen ...

    Groeten,
    Ton.

  • 02 Juli 2020 - 21:18

    Lily-An:

    Hallo Marnix. Wat fijn om te lezen dat je zo geniet van het buiten zijn, samen werken en zelfs de tuin onderhouden en koelkast soppen. Wat een ontdekkingen.

  • 02 Juli 2020 - 21:26

    Lily-An:

    De helft van de reactie was weggevallen. Dus nog vervolg. Wat fijn dat het allemaal zonder haast of werkdruk kan. Dan voelt het meer als vakantie. Ik ben benieuwd of dat ook zo blijft als de camping(s) weer vollopen. Heel veel plezier met nog meer nieuwe taken en ontdekkingen.
    Liefs Lily-An

  • 02 Juli 2020 - 22:00

    Jolanda Van Breugel:

    Fijn om te horen dat je zo aan het genieten bent! En toch ook nog eens een vakantie gevoel hebt. Wat super dat je in zo’n warme familie binnen stapt,
    En wat heb je al ontzettend veel meegemaakt in de korte periode dat je weg bent.
    Geniet de komende weken van al het moois wat je tegen komt in de natuur of de mensen die je gaat ontmoeten.. het enige wat ik nog even ga onthouden voor als je weer thuis bent, dat je de koelkast ook zelf kan schoonmaken..

  • 03 Juli 2020 - 10:16

    Carla Eefting:

    Hoi Marnix, wat een super idee om op deze manier een eventueel nieuw leven te verkennen! Moedig ook om het te doen. Harstikke leuk om op deze mee te kunnen lezen. Wens je een fijne tijd, veel geluk, plezier en mooie inzichten. liefs Carla

  • 03 Juli 2020 - 10:59

    Alfred Koers:

    Ha Marnix, Leuk om te lezen hoe je het maakt in Frankrijk. Mooi dat je het naar je zin hebt en geniet van je nieuwe leven/werkzaamheden. Ik hoop voor je dat je dat vast kan houden de komende twee maanden en ben benieuwd naar je komende ervaringen. Het ga je goed. Groeten, Alfred

  • 03 Juli 2020 - 11:23

    Wout Smit:

    Ha Marnix
    ben blij voor je dat het goed uitpakt om te ervaren hoe het is om een camping te runnen, mooie manier om je droom te onderzoeken. Geniet er van !
    Groet, Wout

  • 03 Juli 2020 - 11:44

    Mariët Van Der Zande:

    Hoi Marnix,
    Geweldig om te lezen dat het goed met je gaat en het campingleven goed bevalt! Geniet en werk daar nog maar met volle teugen!
    Liefs Mariët

  • 04 Juli 2020 - 11:08

    Richard:

    Hé Broer,

    Wat nu? Een hele week tuinwerkzaamheden en het nog leuk vinden ook

  • 04 Juli 2020 - 11:10

    Richard:

    Bij mij wordt ook maar 1 regel geplaatst...

    Fijn om te lezen dat het bevalt en je ook een leuke familie getroffen hebt.

    Groeten en we appen

    Richard

  • 08 Juli 2020 - 13:55

    Annet Koopman:

    Hoi Marnix, wat leuk om zo je eerste verhalen en belevenissen te lezen. De eerste gevoelens van wat het runnen van een camping inhoudt, zul je intussen wel een beetje gekregen hebben. Ook super dat je al mooie ontdekkingen in de natuur gedaan hebt en dat dingen buiten de deur soms anders voelen dan thuis, denkende aan de tuin. Mis je het geocachen nog niet of heb je er toch al wel 1 gedaan? Ik hoop dat alle ervaringen alleen maar positief voor je zullen blijven en dat het weer ook goed blijft. Veel plezier nog verder daar. Groetjes, Annet

  • 11 Juli 2020 - 12:50

    Trees Pijnenburg:

    Dag Marnix,
    Wat een prachtig openhartig reisverslag
    Het is een zoektocht naar zingeving.
    Ik geniet er zo van.Dat onweer lijkt me wel een vreselijke ervaring.
    Hier is iedereen op vakantie.Guus met de hele club naar Frankrijk en Annelies is met de jongens naar Friesland geweest en zit momenteel in Bussem.
    Ik moet me rustig houden,want ik heb een flinke ontstoken oogbol Gelukkig brengen de prednisondruppels
    verlichting.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groeten,
    Trees.


  • 15 Juli 2020 - 19:24

    Carla Lindner:

    Ha die Marnix, ja, echt leuk zo mee te kunnen lezen. Doen jullie ook gezamenlijk klussen of pakt ieder zijn eigen klus. En heb je al dingen gesuggereerd die niet op hun to do lijstje staan? Ik durf te wedden dat je die wel bedacht hebt al. Ik hoop dat je het ook in het hoogseizoen (al is dat dit jaar niet zo hoog misschien) minstens even leuk blijft vinden. Nu de gasten er zijn heb je toch de situatie waar een campingbeheerder het voor doet?! Fijne weken weer, Carla L

  • 17 Juli 2020 - 19:20

    Pepijn:

    Hey Marnix, klinkt goed allemaal. Het echte leven... Merk je al wat van de verzwaring van de Corona maatregelen, of valt dat daar mee. Ben benieuwd naar je volgende update. Geniet ze, Pepijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 52624

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: