Van poolboy tot barman - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Van poolboy tot barman - Reisverslag uit Touzac, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Van poolboy tot barman

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

28 Juli 2020 | Frankrijk, Touzac

Even een indruk van een gemiddelde dag uit het leven van een campingmedewerker.

Mijn dag begint rustig, bijna net als thuis. Ik sla de crosstrainer over want beweging krijg ik hier genoeg en dus start ik de dag met een half uurtje lezen en een bescheiden ontbijtje zittend voor mijn camper. Wel met een lekker kopje koffie er bij.

Ik begin als poolboy in met het zwembad; alle ligbedden recht zetten en desinfecteren, de filters van de zwembadrobot schoonmaken en opruimen, met een schepnet het oppervlak schoonmaken van insecten, bladeren en andere verrassingen.

Daarna verander ik in tuinman; planten watergeven, uitgebloeide bloemen verwijderen, soms wat snoeien. Gras maaien is er even niet bij want de camping is nagenoeg vol. Of ik word keukenhulpje van Chef Marco; basilicumblaadjes plukken, sla wassen, blikken openmaken. Bij het echte werk laat hij zich (nog) niet helpen.

Zo af en toe ben ik een soort Coolblue-chauffeur, maar dan met de benenwagen en een steekkar. Bijna iedere dag is er wel een koelkast op te halen of te bezorgen. Op de vorige camping waren er 2 voor alle gasten tezamen. Hier kunnen de gasten een koelkast op de eigen plek krijgen. Deze moet uiteraard voor aflevering schoongemaakt worden.
Tussendoor pak een uurtje om te lunchen, meestal met vers brood en lekkere Franse kaas en/of jambon cru en even een stukje lezen/ontspannen.

Tussendoor Manus-van-alles en beschikbaar voor allerhande werkjes. Vooral op en rond de ingang, want daar is de shop, bar en vrieskist met de ijsjes, die gaan zeer hard. Dus dan ben ik beurtelings ijscoman, shopkeeper of barman.

Aan het eind van de middag heb ik nog weer even een momentje voor mezelf. Even opfrissen, soms met een koele duik in de Lot en/of een lekker douche. De avond sluit ik af als kelner en barman. Afhankelijk van het aantal gasten gaat dat soms tot 21.00 uur door.

Aan het eind van de avond krijgen we ons eigen eten van Marco. Iedere avond weer een Italiaans feestje. De eenvoudige pasta’s van Marco zijn het lekkerst. Omdat we meestal een afwashulp hebben, ga ik om half elf ofzo terug naar mijn camper. Nog even een koffietje voor mijn camper en een halfuurtje lezen en dan slapen. Morgen ligt het zwembad weer vol dode vliegen etc en begint de dag opnieuw.

Toch is ieder dag leuk en spannend, want er gebeurt altijd iets onverwacht. Net tijdens de het uitserveren komt een gas van een van de chalets melden dat het gas op is. Dus dan moet je ff snel een gasfles wisselen. Resultaat een bezweet voorhoofd en een tevreden gast en daar gaat het hier om.

Hartelijke groeten van een tevreden gast, want dat ben ik; erg gelukkig met de keuze die ik gemaakt heb om deze zomer iets anders te doen, ook als is dat soms flink aanpoten en zweten.

Allemaal een mooie zomer(vakantie) gewenst. Maak er iets moois van.

  • 28 Juli 2020 - 20:22

    Emiel:

    Hoi Marnix,

    Leuk om te lezen wat je zoal doet op een dag, best wel intensief lijkt me.
    Ook mooi dat je je er helemaal happy bij voelt

  • 28 Juli 2020 - 20:36

    Lucy:

    Ze zullen t druk krijgen als jij weer weg bent Marnix. Het is te hopen dat er nog zo’n “gast” komt na jou. Geniet nog van deze bijzondere zomer.

  • 28 Juli 2020 - 22:08

    Lily-An:

    Lieve Marnix. Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik had nooit durven denken dat je plezier zou hebben aan afwassen, planten verzorgen en koelkasten soppen. Taken die je hier uit de weg ging. Zo zie je maar dat het niet de taak is maar de mensen, omgeving en situatie. Ben zo benieuwd wat je uiteindelijk met al deze ontdekkingen gaat doen. Maar voorlopig eerst nog maar verder met ontdekken en genieten van deze bijzondere zomer. Liefs Lily-An

  • 28 Juli 2020 - 22:10

    Maaike Ten Dam:

    Hoi Marnix,
    Wat leuk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen!
    Geniet nog van deze bijzondere tijd

  • 28 Juli 2020 - 23:02

    Carla :

    Ha Marnix,
    Wat leuk om weer bijgepraat te worden. Ik zie het helemaal voor me: Marnix met tien verschillende hoeden en petten naargelang je activiteit. Wat zullen ze blij zijn met je veelzijdigheid en enorme inzet. Na al dat werk is dat ene kopje koffie voor je camper vast heerlijk! Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik zie nu al uit naar het volgende hoofdstuk. En als ik mijzelf moeilijk uit bed krijg, dan helpt het vast om jou met schepnet bij dat zwembad voor te stellen, jagend op dode vliegen. Een vrolijk beeld.
    Veel plezier weer!

  • 29 Juli 2020 - 15:29

    Marie-José:

    Hoi Marnix, Leuk om je verhalen te volgen! Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent en het naar je zin hebt! Veel plezier nog de komende tijd en vergeet tussen het harde werken door, ook niet om te genieten! Groetjes, Marie-José

  • 29 Juli 2020 - 17:27

    Wout:

    Hoi Marnix. Zo druk als een klein baasje, zeiden ze bij ons thuis. Gelukkig tussentijds de rust om even bij te komen. Een zomer om niet snel te vergeten. Veel plezier!
    Groet, Wout

  • 29 Juli 2020 - 21:21

    Guus:

    Hi Marnix, erg leuk om jouw avonturen zo op afstand toch mee te maken. Wij zijn weer terug na een weekje Normandië , dat was heerlijk en lekker rustig (geen drukke mensenmassa's) en dit keer voor het eerst met extended family! Ook dat is goed bevallen. Ik hoop dat je nog veel mooie klussen mag doen, leuke mensen leert kennen, fijne thuizen mag beleven. Hou vol :)

  • 30 Juli 2020 - 15:11

    Carla Eefting:

    Hoi Marnix, wat een heerlijk leven, de rust straalt ervan af! Good for you, geniet ervan.

  • 31 Juli 2020 - 22:35

    Trees PIJNENBURG:

    Hallo Marnix
    Wat fijn om weer post van jou te ontvangen.
    Je schrijft zo beeldend, ik zie het zo voor me .
    Is het bij jullie ook zo warm.
    Hier was het vandaag 34 graden.
    Ook heel fijn dat je na al dat zwoegen toch lekker kunt smullen.
    wat een spannend avontuur.
    Ik denk datje nu weer voor je camper zit
    Welterusten

  • 11 Augustus 2020 - 16:24

    Ernie:

    O Marnix, wat een prachtige verhalen en het klinkt alsof je een fantastische keuze hebt gemaakt. Ben zo benieuwd naar het vervolg! Mocht er een eigen camping op je pad komen dan neem ik zeker een sabbatical om bij jou te komen klussen, koken, tuinieren en gasten ontvangen!!!!

  • 13 Augustus 2020 - 17:00

    Ron:

    Hoi Marnix, ik heb even jouw verslagen doorgelezen en ben stiekem best een beetje jaloers.. Erg leuk om te lezen wat je meemaakt en vooral erg fijn dat je het ook leuk vindt! Hopelijk bevallen de laatste weken van de reis net zo goed. Groet, Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 52630

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: