Plannen maken - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Plannen maken - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Plannen maken

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

01 Juni 2020 | Nederland, Apeldoorn

In de late herfst van 2019, ruim 6 jaar na mijn wandeling naar SdC, begon ik van een nieuwe reis te dromen. Ik wilde een nieuwe sabbatical van mijn werk. Dit keer niet voor een nieuwe wandeling maar om werkervaring op te doen op een aantal verschillende campings. Mijn doel is om veel te leren, mij nuttig te maken en mensen een fijne vakantie te bezorgen, maar ook om zelf een heerlijke zomer door te brengen in een mooie omgeving en om mensen te ontmoeten die weten wat het is om een kleine (natuur-)camping te runnen en van hun ervaringen en verhalen te leren.

Ik werk al zo lang bij Achmea dat ik het mij bijna niet kan voorstellen om ergens anders te gaan werken, laat staan dat ik totaal iets anders zou gaan doen. Toch zou ik dat wel graag willen, maar het bestaande en vertrouwde loslaten, vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Om die grote stap een stuk kleiner te maken, heb ik bedacht dat 4 maanden meedraaien en ervaren wat het werken op een camping inhoudt, mij kan helpen de moed op te brengen om mijn eigen 'ik vertrek' verhaal te gaan beleven.

Om die droom om te zetten in een plan heb ik eind 2019 4 maanden verlof gevraagd en gekregen van mijn werkgever en met 4 verschillende interessante campings afspraken gemaakt. Bij ieder bedrijf ga ik op vrijwillige basis 4 weken meewerken, klussen, schoonmaken, gras maaien, onderhoud verrichten, ... kortom alle voorkomende werkzaamheden doen, die nodig zijn om een camping draaiende te houden.

Maar zoals het zo vaak gaat met plannen maken ... het loopt anders in het leven. In dit geval stak de Corona-crisis een spaak in mijn zorgvuldig voorbereide plan. Gelukkig ben ik nog steeds gezond, mijn familie en vrienden ook, maar mijn zorgvuldig in elkaar gedraaide plan lag wel een beetje in duigen, De campings mochten niet open en de grenzen tussen Nederland en Frankrijk waren ineens gesloten.

Hoewel nog niets zeker is, lijkt het er sinds deze week op dat mijn reis, een maand later dan gepland, toch nog door kan gaan. De campings in Frankrijk mogen weer open en het lijkt er op dat de grenzen ergens na 16 juni ook weer open gaan.

Na een lange periode van onduidelijkheid en onzekerheid heb ik er goede hoop op dat mijn reis eind juni gaat beginnen. Genoeg hoop ook om met een reisverslag te beginnen en jullie deelgenoot te maken van mijn ervaringen. Zodra ik mij verplaatst heb naar Frankrijk, zal ik verslag uitbrengen van mijn eerste ervaringen.

wordt vervolgd ... hoop ik. ondertussen wens ik jullie allemaal het allerbeste en vooral een gezonde zomer.


  • 01 Juni 2020 - 17:55

    Lily-An:

    Lieve Marnix. Heel veel plezier tijdens dit nieuwe avontuur en ontdekkingsreis. Het lijkt me heerlijk om zo te kunnen snoepen van je dromen en vandaaruit weer verder de denken en doen. Ik wens je een heerlijke zomer toe. Met veel leuke nieuwe ontmoetingen en ervaringen. Ik ga op afstand via de blog meegenieten en reizen. Liefs Lily-An

  • 01 Juni 2020 - 18:09

    Roel Van Dijk:

    beste Marnix, leuk om weer van je te horen. Pracht idee om een tijdje uit je comfort zone te stappen. Van afstand krijg je wellicht een helder perspectief op je huidige leven . Ik hoop en verwacht dat het je kan helpen zicht te krijgen op wellicht sluimerende wensen.
    Ik was zelf van plan dit jaar mijn voettochten naar SdC (2005) en Rome (2008) met elkaar te verbinden door nu van Rome naar SdC te lopen. Helaas, corona heeft dit voornemen een beetje verstoord maar wat in het vat zit verzuurt niet.
    Zal met belangstelling je ervaringen gaan volgen.
    Hartelijke groet
    Roel

  • 01 Juni 2020 - 19:27

    Lisette Jacobs:

    Hi Marnix, toevallig (of bestaat toeval niet?) hoorde ik vorige week via een collega van je plannen. Slim om het zo aan te pakken. Wat fijn ook dat je plannen toch door lijken te kunnen gaan. Ik wens je veel succes en plezier. En ga je zeker volgen. Hartelijke groeten, Lisette

  • 01 Juni 2020 - 19:40

    Michiel Van Koningsveld:

    Marnix,
    Ik weet er al wat langer van en krijg natuurlijk mee dat inderdaad plannen soms moeten wijzigen om ze dan alsnog te kunnen verwezenlijken. We hopen dat je plannen nu door zullen gaan en je er met volle teugen van gaat genieten.
    We gunnen het je van harte in ieder geval!
    Hartelijke groet, Karin en Michiel

  • 01 Juni 2020 - 22:10

    Wout Smit:

    Ha Marnix, fijn dat je plan waarschijnlijk toch mag doorgaan. Een prachtig vooruitzicht. Ik ben benieuwd naar je belevenissen en ervaringen. Misschien zien we elkaar voor je vertrek nog, anders alvast ‘n goede reis en heel veel plezier! Hartelijke groet , Wout

  • 02 Juni 2020 - 15:23

    Ineke De Kruijff:

    Hallo Marnix ,Wat een mooi plan heb je gemaakt ,hopelijk gaat het nu binnenkort beginnen.
    We wensen je veel succes op je reis en het vrijwilligers werk in het mooie Frankrijk ,
    Groetjes Gerrit & Ineke

  • 02 Juni 2020 - 16:55

    Emiel Van Ter Beek:

    Hoi Marnix,

    Hopelijk gaat je plan binnenkort toch door en kun je richting zuiden afreizen.
    We zijn benieuwd naar je ervaringen en hopen dat je een mooie leerzame tijd gaat krijgen.

    Groetjes, Emiel & Lidy

  • 05 Juni 2020 - 16:11

    Sonja Noija:

    Hi Marnix, wat leuk om te lezen over jouw plannen. Zo te zien goed doordacht en voorbereid.
    Ik volg je heel graag weer op dit avontuur. Mijn wandelavontuur is gepland voor 2021. Ik ga dan met mijn loopmaatje vanuit Irun de noordroute lopen naar Santigo. De voorpret is al minstens zo leuk.
    Ik wens je heel veel mooie ervaringen en ben benieuwd waar je belandt.
    Hartelijke groet
    Sonja

  • 12 Juni 2020 - 21:44

    Ton Ellenbroek:

    Hallo Marnix,
    Leuk om weer van je te horen. En wat een prachtig plan. Dat past ok helemaal bij jou, zoals ik je nog ken.
    Ik hoop voor jou, dat je plan op korte termijn werkelijkheid kan worden en dat je naar Frankrijk af kunt reizen. Het lijkt erop, dat vanaf maandag de grenzen weer open gaan en hopelijk geldt dat ook voor jou.
    Geniet van dit avontuur. Ik weet vanuit mijn werkverleden hoeveel voldoening je kunt halen uit het meewerken aan het plezier van anderen.
    En met jouw karakter moet je ook wel een vrolijke noot kunnen toevoegen.
    Veel plezier en ik ga lezen hoe het je bevalt!

    Groeten Ton Ellenbroek.

  • 19 Juni 2020 - 23:21

    Carla:

    Ha Marnix,
    Een heel goede start morgen. Leuk om je avonturen te kunnen volgen. Bonne chance!

  • 30 Juni 2020 - 19:02

    Trees Pijnenburg:

    Dag Marnix
    Ik zal ook eens wat laten horen.
    Hoe gaat het
    Je had wel veel bemoedigende mailtjes van je vrienden
    Ondertussen heeft Thijs zijn diploma gehaald,maar daar heb je ook al op gereageerd.Het is hier een beetje druilerige dag.
    Gelukkig gaan de golfwedstrijden ook weer beginnen.
    Bevalt het verblijf je wel?
    Fijn dat je met het gezin mee kunt eten,als het tenminste lekker is.
    Ik ben met Guus ,Maud en Thijs aan het onderhandelen over zijn uitstapje als cadeau van mij.
    I.V.M de onzekerheid van jouw thuiskomst,is jouw idee om Maud als vervanger te vragen niet zo gek.
    Zij zou er over denken.
    G-Willem is een fietstrip aan het maken met twee vrienden.Leuk hé.
    Marnix het allerbeste en geniet van je avontuur.
    Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 52689

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: