Belgische belevenissen - Reisverslag uit Hoei, België van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Belgische belevenissen - Reisverslag uit Hoei, België van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Belgische belevenissen

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

15 April 2013 | België, Hoei

Na een heerlijke 2 dagen bij Charles en Laura in Vise, ik heb geen rustdag genomen maar heb na een dag door Luik te hebben gewandeld de trein teruggenomen. Zondags heeft Charles mij even weggebracht en ben ik verder Belgie ingetrokken. De eerste stop was in Esneux op de camping Les Murets aan de Ourthe van Manja en Jan. Ik heb daar heerlijk in een caravan geslapen. Nu heb ik in ieder geval mijn slaapzak een keer gebruikt.

In alle vroegte ben ik vanmorgen weer vertrokken want ik moest naar Hoei of Huy op zijn Waals. Helaas was dat wel een wandeling van 35 km ipv 17, 5 zoals ik in mijn planning had staan.

Met flink wat stijgen en dalen kostte dat wel een paar zweetdruppels. Onderweg maakte ik mij over van alles zorgen. Hoever kom ik met mijn water? Waar slaap ik morgen?
Na een mooie zonnige ochtend ging het ook nog eens regenen en 20 km begon ik mijn linkervoet ook behoorlijk te voelen. Wat een getob!

Maar mijn water werd aangevuld in een dorpje. Ik kreeg zomaar 2 flesjes mineraalwater toen ik om aqua vroeg. Na een flinke afdaling over de muur van Huy oid werd ik omhelst door een dame die het zo mooi vond dat ik naar SdC aan het lopen was, dan vergeet je subiet alle pijntjes. Op mijn gastadres aangekomen hielp de gastheer mij direct met het vinden van een adres voor morgen. Ik lig lekker op mjjn bed dit te tikken maar als ik zou willen dan zou ik ook in hun woonkamer kunnen zitting; "notre maison etes votre maison".

ik ben benieuwd hoe mijn benen morgen voelen. Tijd om te gaan slapen want de lichtjes gaan langzaam uit en de geeuwen worden steeds langer.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik lees ze met erg veel plezier.

Ultreia, X

  • 15 April 2013 - 22:53

    Henk Holtermann:

    Hoi Marnix,

    Ik lees je verslagen met heel veel plezier. Ik leef met je mee en hoop dat je blessurevrij de streep gaat halen. Heb je trouwens de verleiding kunnen weerstaan een Geocache op te pakken?

    Groetjes,
    Henk

  • 15 April 2013 - 23:26

    Ingrid:

    Hallo Marnix! Dat was een pittige dag voor je vandaag. Wat een hartelijke ontvangst door die dame. Vermoedelijk een jongedame die jou de pijntjes liet vergeten! :-)
    Misschien hebben jouw benen wel behoefte aan een rustdag of zou een keer zwemmen niet fijn zijn?

    Vandaag hadden we wederom een huis vol visite door de verjaardag van Bernhard. Wat geeft Moos dan weer een warm welkom en daarna gedraagt hij zich weer voorbeeldig! Moos wil de hele dag wel spelen. Hij heeft een kluif gekregen en is daar zo blij mee dat hij af en toe met 4 poten omhoog springt (als een konijntje) en daagt ons ook steeds uit om de kluif te pakken en rent dan snel weg!

    Afgelopen weekend zijn Jan en Moos op stap geweest. Eerst met de auto richting Garderen en daar lekker het bos in. Ook door het wandelen met Moos heb ik weer een ander bos ontdekt in Voorthuizen! Vanmorgen had Moos zijn 1e wandeling al om 06.30 uur met Gerben. Zoals je kunt lezen, hebben we veel plezier met Moos en dat zal voor jou ook een geruststelling zijn!

    Zo te lezen heb je al veel hartelijke mensen ontmoet. Geniet en geen zorgen voor morgen....!

    Take care! Heel veel groetjes uit Voorthuizen!


  • 16 April 2013 - 13:11

    Roel Van Dijk:

    Hallo Marnix, je gaat als een speer, maar let op je lijf!

    Ik vind het prachtig om via je berichten mee te reizen. De muur van Huy kan ik me nog goed herinneren. Toen ik op een smal pad onder/tussen boomtakken door kroop was ik even vergeten dat ik een rugzak op mijn rug had. Een dikke tak bleef haken en zwiepte me bijna de helling (de muur blijkbaar) af...

    Dames die mij omarmden ben ik helaas niet tegengekomen. Mazzelaar! Wel gemerkt dat je als wandelaar blijkbaar heel toegankelijk overkomt want om de haverklap beginnen ze een praatje. Nu was mijn Frans in het begin wat zwak dus soms geen idee waar het over ging, maar het klonk aardig... Kun jij je een beetje verstaanbaar maken? Nou, je hebt zo'n 1300 km om te oefenen... om je daarna op het Spaans te mogen storten.

    Het weer is hier flink opgeknapt. Als dat bij jou ook zo is, heb je heerlijk wandelweer.
    Geniet ervan.

    Hartelijke groet,

    Roel van Dijk





  • 16 April 2013 - 13:28

    Ben En Marianne Eefting En Geerling:

    Hoi Marnix,
    Als je het allemaal zo leest, krijg je bijna zin om ook zoiets te doen.
    Maar ja, de mindere dagen zijn niet zo leuk natuurlijk. En we lopen wel veel, maar zoveel dagen achter elkaar.....
    Goed hoor !. Je loopt ook wel in een hele mooie tijd; het voorjaar.
    En fijn dat je veel kontakt met medewandelaars en slaapadressen hebt.
    Kun je je gedachten ook een beetje stil krijgen ?
    Groetjes van ons, Ben en Marianne


  • 16 April 2013 - 14:57

    Paul En Anne Kornaat:

    Hoi Marnix,

    Petje af voor iedereen (en dus ook voor jou!!!!) die een uitdaging als deze op zich neemt.
    Fijn om te lezen, dat het lopen je goed af gaat.
    En op deze manier mensen ontmoeten: geweldig!!

    Ik blijf het volgen, en zal zo af en toe een berichtje achterlaten.

    Groetjes,

    Paul en Anne


  • 16 April 2013 - 15:54

    Roberto:

    Hoi Marnix,
    Leuk om je verslagen te lezen, je bent al aardig op weg.
    Veel plezier!
    Groet,
    Roberto

  • 16 April 2013 - 18:37

    Lucy Eefting:

    PFF 35 kilometer en dan met bepakking, ik doe het je niet na !! Wat fijn dat er onderweg altijd mensen blijken te zijn die je als het nodig is de juiste hulp bieden.
    Ook wij lezen met heel veel plezier je verslagen. Het doet me beseffen hoe ver je kunt komen zonder auto of fiets. Ik vind dat je al een heel eind van huis bent !!
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag, en klik ook steeds op het bijbehorende kaartje om te zien waar je ongeveer (of misschien zelfs precies) zit.

    Ultreia,

    Lucy

  • 16 April 2013 - 19:03

    Ing:

    He Marnix
    Volg je verslag met veel plezier,Wat ga je super snel !
    Je verslagen zorgen ervoor dat de tijd iets sneller gaat in het ziekenhuis,het blijft hier veel te rustig.
    Krijg steeds meer zin om je over een paar jaar te volgen
    Groetjes Ing

  • 16 April 2013 - 21:57

    Boudewien En Wout:

    He Marnix, we zitten hier je verslagen te lezen met een heerlijke fles wijn (Spelt, heb je ook bij ons gedronken!) na net de meivakantie in Italië te hebben geboekt voor 3 weken, uiteraard buiten de schoolvakanties. Daar gaan we ook wandelen maar met dagrugzakjes. We zullen elkaar daar niet tegenkomen maar in Italië wandel, hardlopen of joggen gaat al gauw over een heilig pad, dus zijn we daarmee ook weer dicht bij jou!

    Goed goan!

    Boudewien&Wout

  • 17 April 2013 - 07:29

    Gilbert Verhoeven:

    hi marnix;
    we volgen je " op de voet "...klasse hoe je dit doet !
    nog iets gemerkt vd drukte in huy ivm wielerwedstrijd waalse pijl die
    vandaag gereden wordt ?
    tot de volgende
    gilbert ( en corry waar ik de verslagen voor uitprint )

  • 17 April 2013 - 13:32

    Jolanda Van Breugel:

    Hai Marnix,

    Wat geweldig om jou verslagen te mogen lezen.. En super dat het zo goed gaat... Terwijl jij wandelingen maakt, lezen wij gezellig met jou mee..

    Succes, en tot het volgende reisverslag!!

    Vanuit Apeldoorn groetjes van Jolanda, Henk en kinderen..

  • 17 April 2013 - 19:57

    Lammie:

    Hoi Marnix,
    Fijn om weer wat van je te horen, nu vanuit het Belgische Land. Wat ga je snel en wat leg je een grote afstanden af. Pffff…..petje af hoor. Blijf wel goed naar je lichaam luisteren hoor, af en toe een rustpauze inlassen doet de mens goed. Of een lekkere massage als je last van spierpijn hebt....

    Kom je ook nog langs Brugge? Ik ben een paar jaar geleden met een paar oud-collega’s een weekend naar Brugge geweest. Ik kan me nog herinneren dat we daar toen heerlijk hebben gewandeld en aan het eind van de middag zijn we toen op het terras van een Belgische Brouwerij beland, onder het genot van uiteraard een heerlijk koud Belgisch biertje(s)…….

    Mooi dat je nog steeds geniet en veel nieuwe mensen ontmoet, maar ook tijd neemt voor overdenkingen en reflectie. Ga zo door en vervolg je eigen weg, stap voor stap……
    Bon Voyage, Lammie

  • 27 April 2013 - 18:31

    Irene:

    Hai Marnix,

    ik lees met veel plezier je verslagen. Geniet er van! Weet je nog dat wij zo'n stoere wandelvakantie in Noorwegen deden? Daar heb ik nog mooie herinneringen aan! XXX Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 52710

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: