Begin bij het einde - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Begin bij het einde - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Begin bij het einde

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

18 April 2014 | Spanje, Foncebadón

17 april. Ik ben waar ik wilde zijn, namelijk de plek waar mijn reis vorig jaar is gestopt of beter geformuleerd, werd onderbroken. De reis naar mijn eind/beginpunt bestond vooral uit wachten, eerst in Eindhoven en daarna nog lang op de bus in Madrid. Om 18.00 uur was ik Astorga en mocht ik nog een klein uur wandelen. Het weer is fantastisch, blauwe lucht met hier en daar een paar van die dikke witte watten. Het is bijna te warm om te lopen, maar normaal loop je ook niet meer om deze tijd van de dag. Het welkom in de Albergue was ook warm. Ik kon gelijk bij de maaltijd aanschuiven. Mijn tafelgenoten zijn mij onbekend en toch ook weer niet. Al snel ontdek je dingen die je gemeenschappelijk hebt en komt er een gesprek op gang. Het eerste uur wandelen was heerlijk en smaakt naar meer. Het voelt ook goed om terug te zijn maar ik denk dat ik nog wel wat tijd nodig heb om te landen. Morgen ga ik de bergen in. Door het mooie weer had ik vanuit de bus ik al een prachtig uitzicht op ze gehad; ze zien er steil en hoog uit met witte toppen!

18 april. Na een heerlijke maar ook inspannende wandeling ben ik geland in Foncebadon. Ik voel de 22km en bijna 600 hoogtemeters flink maar na een warme douche en en koud voetenbadje is het voor nu vergeten. Ik hoop morgenochtend ook, maar dat is voor morgen! Hoewel ik een late start had, ben ik al vroeg in de middag gestopt en had ik alle tijd voor de was, mijn logboek en een gesprek aan de boomstamtafel voor de herberg. Ondertussen lopen er met enige regelmaat pelgrims voorbij waarvan ik er zowaar al een paar ken. Ik voel me bijna thuis! Ik heb alleen wat zorgen over mijn linker hiel. Ik ben bang dat zich daar een blaar begint te vormen. Geen zorgen voor morgen! Dus ik ga me eerst maar eens verheugen op de paella. Volgens de kok/hospeteliero de beste van de hele camino. Ik ben benieuwd.

Nb. Ik was bijna vergeten om de witte bonen mee te nemen, maar dankzij Lily-An heb ik ze ingepakt en ik heb er vandaag een paar van broekzak laten wisselen!

  • 18 April 2014 - 16:48

    Leo Bom:

    Beste Marnix
    Succes met het vervolg vd tocht. Voor je ligt een prachtig landschap met veel mooie ontmoetingen en een bijzondere aankomst. Bon camino, Leo

  • 18 April 2014 - 16:49

    Kirstin Mejan:

    Hallo Marnix! Ich finde es echt toll, das du wieder auf Pilgerreise bist und freue mich schon auf deine Berichte
    Blasenfreies gehen wünscht dir Kirstin

  • 18 April 2014 - 17:02

    Emiel:

    Hallo Marnix,

    Goed te lezen dat je weer op weg bent om je pelgrimstocht te voltooien.
    We gaan je verhalen zeker weer met veel plezier lezen.

    We wensen je een fijne en prachtige tocht!

    Groetjes,

    Emiel & Lidy

  • 18 April 2014 - 17:14

    Lous:

    Hallo Marnix,

    Dat was een goed begin van het vervolg. Dat alle dagen zo mooi mogen zijn!
    Ik zou zo ook weer willen gaan, als ik dit lees.

    Geniet van de weg en van de ontmoetingen.

    Groet, Lous.

  • 18 April 2014 - 17:28

    Piet&Lein:

    Hoi Marnix,

    Goed om te lezen dat je de draad weer hebt opgepikt!
    We wensen je heel veel succes en geniet van alle momenten!

    groeten,
    Lein en Piet

  • 18 April 2014 - 18:10

    J.Eefting-Bouw.:

    heel fijn te lezen over een mooi begin.Hetga je goed.Liefs Ma.

  • 18 April 2014 - 18:38

    Charles & Laura:

    Goeie tocht, toegewenst,

    In gedachten lopen we mee! Loop maar niet té hard...

    Charles & Laura & de kinderen

  • 18 April 2014 - 18:56

    Ingrid En Boys:

    Hallo Marnix,

    Je hebt al weer wat kilometers achter de rug. Fijn dat je weer zo uitgebreid verslag doet!

    Moos is vrolijk en we genieten weer van hem!

    Goed insmeren ter bescherming van de zon en mooie kilometers en mede-reizigers toegewenst!

    Bon camino! :-)

    Groetjes, Ingrid

  • 19 April 2014 - 09:56

    Karin:

    Lieve Marnix
    Bijzonder nu weer jouw verhalen te ontvangen! Ik hoop dat de hiel je genadig is en gewoon zijn werk doet: zachte landing! Goede reis, ik kijk uit naar het volgende verslag
    happy easter, liefs

    Karin

  • 19 April 2014 - 20:44

    Wout Smit:

    Hoi Marinix
    Klinkt allemaal weer goed, op die potentieele blaren na dan.
    Geniet grenzeloos ! Dan doen wij dat ook van je verslagen.
    alle goeds, Wout

  • 20 April 2014 - 11:55

    Sonja:

    Hoi Marnix,

    ik vond het fijn dat ik je nog een bon camino kon wensen toen je vanuit de Abrikozenweg vertrok.

    Wij volgen je met heel plezieren genieten mee van je reis!

    hartelijke groetjes
    Sonja

  • 20 April 2014 - 19:31

    Anna Roelands :

    Marnix fijn te weten dat je de draad weer hebt op gepakt.
    Ik volg je en wens je goede reis!

  • 23 April 2014 - 20:57

    Trees Pijnenburg:

    Marnix,

    In gedachten lopen wij mee met jou.Daar krijgen we geen blaren van.
    Ik kijk uit naar je reisverslagen.
    De gouden bruiloft was geweldig.
    Goede tocht gewenst Marnix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 52662

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: