Onderweg; van Swolgen naar Venlo - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Onderweg; van Swolgen naar Venlo - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Onderweg; van Swolgen naar Venlo

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

08 April 2013 | Nederland, Swalmen

Als ik 's ochtends uit mijn raam van het zomerhuisje kijk zie ik; blauwe lucht, de zon en hoor ik de vogels van het bos een ochtendconcert geven.  Wat een prachtig begin van deze zondag.
...
De 2 medegasten zijn wat langzamer en dus ontbijt ik alleen maar onder het genot van een laatste kop koffie hebben we toch nog even gezellig gekletst.
...
Ik neem mij voor vandaag rustig aan te doen.  Na een ruim uur wandelen,  neem ik de eerste pauze,  tijd voor een banaan, een stukje kaneelstok (kado van Thijs en Guus Willem) en een sms-je. Een kwartier verderop staat een "Pieterpad-bankje" en hoewel ik net een pauze heb gehad,  voeg ik mij bij de 4 wandelaars die al zijn aangeschoven. Je kunt hier koffie met vlaai krijgen. Heerlijk! Het PP is, denk ik, uniek door dit soort particuliere initiatieven.
..Ik loop door Grubbenvorst.  De terrasjes zittin vol met ijs-coupe etende mensen. Ik neem mij voor straks aan de andere kant van de Maas een mooi en rustig plekje te zoeken.
...
Dat lukt; in het zonnetje,  uit de wind,  schoenen en sokken uit, heb ik heerlijk geluncht en mijn dagboekje bijgewerkt. In de verte klinkt onophoudelijk getoeter, ik probeer mijn ergernis te onderdrukken. Later hoor ik dat het lawaai van een stoet van 100 vrachtwagens kwam waarin mensen met verstandelijke beperking werden rondgereden. Als je dat weet dan krijgt dat lawaai ineens een andere betekenis!
...
...
Na deze pauze was het nog 1,5 uur wandelen waarvan het laatste half uur door Venlo.  De eerste grote stad waar ik in of door heen loop. Tot nu toe duurde een dorp 5 tot 15 minuten en dat is voor mij genoeg. Geef mij maar de Stuwwallen bij Groesbeek, het bos of de uiterwaarden ipv Venlo op koopzondag. Hoe meer mensen, hoe moeilijker ik het vind om contact te maken. Gelukkig is de ontvangst op mijn overnachtingsadres weer zeer hartelijk.

Intussen ben ik alweer een dag verder en in Swalmen beland.

  • 08 April 2013 - 22:29

    Carla:

    Ik geniet van je verslagen en verheug me op nog veel meer. Ik loop op deze manier toch een beetje met je mee. Je schrijft beeldend en ik kan zien waar je bent. Heerlijk Marnix, dank je.
    Nog een paar maanden te gaan....dag voor dag en de zomer voor de boeg. Ineens realiseer ik me aan welke afspraken ik vast zit. Afspraken met anderen en met mezelf. Loslaten dus ?
    Liefs van Carla

  • 09 April 2013 - 09:51

    Ingrid:

    Hey Marnix. Wakker worden in een zomerhuisje, het zonnetje buiten, vogeltjes die vrolijk fluiten en een ontbijt wat voor je klaar staat. Als je dan denkt aan al die mensen die in de file staan, mensen die gestresst kinderen naar de opvang brengen, nagelbijtende examenkandidaten etc., dan voel je je vast bevoorrecht! Ik trouwens ook..., ik ben met de liefste hond ter wereld, genaamd Moos, naar het strandje gegaan. Moos liep geweldig braaf naast de fiets. Aldaar aangekomen had ik verwacht dat ik nu wel een hijgende Moos zou zien maar dat is niet het geval. Ik vermoed dat zijn conditie al verbeterd is! Natuurlijk nam Moos een duik in het water en ging bijna koppie onder. Er was vast een bbq geweest op het strandje want Moos had iets van een kippenbotje te pakken wat ik nog wel uit zijn bek kreeg. In het meegenomen water had Moos geen zin, dat drinkt hij liever thuis :-) !

    Moos kan zich al aardig verstoppen want hij ligt nu al ook op onze zwarte bank haha. In zijn mand gaat hij alleen nog met een koekje... Ach weet je, we verwennen hem een klein beetje boel met liefde en aandacht want hij moet zijn baasje natuurlijk ook missen. Heb je trouwens de foto's ontvangen via gmail?

    Vanmiddag heeft Bernhard de intake bij de hotelschool en komt Jan wat eerder uit zijn werk om bij Moos te zijn. We weten wel dat hij ook alleen kan zijn maar voor nu voelt het nog beter.

    Bij ons komt er regen maar jij bent al een stuk zuidelijker en hopelijk beter weer daar!

    Ga maar lekker een Belgisch patatteke nuttigen met een pintje erbij!

    Take care! Groetjes en liefs van ons allen!

  • 09 April 2013 - 21:39

    Kirstin Mejan:

    Hallo Marnix! Schönen Gruß aus Deutschland. Ich freue mich zu lesen, dass es dir gut geht. Wir sind alle Stolz auf dich und ich denke Lilian wäre es auch LG Kirstin

  • 09 April 2013 - 22:25

    Jan:

    Hoi Marnix, Weer goed om te horen dat je ervan geniet. Wel vreemd dat ik net deze week een interview met jouw las over het vernieuwde atrium gebouw. Zo zit je in de ene wereld en zo zit je in een hele andere wereld.
    Ik wens je een mooie verdere reis. Jan

  • 10 April 2013 - 12:23

    Gerda:

    Hey Marnix,

    Goed te lezen dat je geniet. Tussen de regels door lees ik nog wel de vraag 'waarom doe ik dit', maar ik weet absoluut zeker dat je nog een (bevredigend) antwoord krijgt op deze vraag.

    Ik blijf je volgen, vind het super te lezen wat je allemaal meemaakt. Zijn er overigens al veel bonen van links naar rechts (of andersom) gegaan?

    Groet,
    Gerda

  • 10 April 2013 - 18:37

    Fenna Engeltjes:

    Hoi Marnix,
    Ik hoorde van je vader dat je deze reis ging ondernemen!! We hebben altijd heel veel gereisd....en ik vind het leuk om je te volgen.....

  • 11 April 2013 - 21:37

    Mirjam:

    Hoi Marnix, heel fijn om je te kunnen blijven volgen. Blijf zo genieten. Heerlijk om zo met open blik de dagen door te gaan. We denken hier veel aan je en hopen de verhalen van de bonen te blijven kunnen lezen en straks weer horen. Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 52708

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: