Afferden, de 1e vijf dagen - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Afferden, de 1e vijf dagen - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Afferden, de 1e vijf dagen

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

05 April 2013 | Nederland, Afferden

Intussen ben ik al 5 dagen op pad en diverse grenzen gepasseerd; door de mens gemaakte zoals snel- en spoorwegen maar ook natuurlijke (rivieren) en provincie- en landgrenzen. De echte barrières betekenen helaas vaak een stukje om. De virtuele hebben niets te betekenen, behalve dan dat er ineens heel andere regels kunnen gelden en de aanwezige slagboom houdt deze voetganger niet tegen.
Momenteel zit ik in een B&B in Afferden en morgen steek ik de Maas over. De km-teller staat op 122 km en het gaat best wel goed; geen blaren, geen spierpijn. Het mag alleen wel wat warmer worden, maar ik ga niet klagen over het weer want het is prima wandelweer.
Ook de mensen die ik onderweg ontmoet zijn zeer vriendelijk en gastvrij. Ik overnacht bij particulieren en kom in zeer verschillende huizen terecht. Vaak kan ik ook mee-eten, dat is niet alleen gemakkelijk maar ook erg lekker en met tafelgenoten ook nog eens erg gezellig.
Wandelen werkt vervreemdend, want je bent even onderdeel van het landschap en het leven dat zich daar afspeelt. Daarna huppel je weer verder! Een korte kennismsking en al snel weer een afscheid.
Mijn eigen warme afscheid echoot nog steeds na. Wat heeft mij bezield om al die mensen achter mij te laten? Ik weet het antwoord daarop (nog) niet maar hoop dat te gaan ontdekken. Tot nu toe is het in ieder geval vooral veel genieten van het prachtige Nederlandse landschap en veel lezen want de dagen zijn al veel te lang om alleen maar met wandelen te vullen. Om onderweg ergens lang stil te zitten, is het nog te koud maar gelukkig zijn er ook talloze horeca gelegenheden waar je rustig een uurtje met een kopje koffie kunt toeven. Vaak met wifi, dan kan ik gelijk jullie reacties op mijn blog lezen.
Heel veel dank voor jullie lieve reacties. Pas allemaal goed op jezelf en elkaar.
Ultreia X

  • 05 April 2013 - 21:35

    Ton Ellenbroek:

    Ha Marnix,

    Wat weer een mooi verslagje. En wat beschrijf je mooi het dubbele in je reis. Aan de een kant het achter je laten van alle vrienden en zekerheden, aan de andere kant het genieten van wat er om je heen gebeurt en de mensen die je tegenkomt / ontmoet. En het vinden van ruimte in je hoofd voor deze ervaringen.

    Zorg dat je de verwondering over het landschap en het leven, waarin je rondloopt blijft ervaren.
    Ik weet zeker, dat je dat gaat helpen op deze lange reis.

    Ultreia,

    Ton.

  • 05 April 2013 - 21:39

    Trees Pijnenburg:

    Terwijl ik mijn mails bekijk kom jij binnen.
    Heerlijk om te horen dat het goed met je gaat.
    Het weer wordt beter. Geniet van je vrijheid.
    Fons en Trees

  • 05 April 2013 - 21:50

    Ingrid:

    Hallo Marnix, de teller van deze site staat al op bijna 1.000. Dat is wel heel bijzonder hoeveel er aan jou gedacht wordt! Je hebt al een mooi gemiddelde gelopen. Al is het wat koud, het is gelukkig droog weer en wat Trees net schreef klopt, er komt warmer weer aan!

    Met Moos gaat het geweldig goed. Gisteren hadden we hem toegedekt in zijn mand en Gerben moest nog even in de kamer zijn. Daar bleek Moos in de grote fauteuil te liggen. Natuurlijk moesten we allemaal het bed uit om te kijken. We hebben Moos zijn deken in de stoel gelegd en daar slaapt hij nu heerlijk 's nachts!

    Ook heb ik vandaag nog mailcontact met je ouders gehad en hoorde dat het goed met je gaat! Heb je de bonen nog van broekzak verwisseld?

    Goede reis kanjer! We kijken weer uit naar je volgende bericht!
    Groetjes, Ingrid en de 4 mannen! :-)

  • 06 April 2013 - 10:08

    Jan:

    Hoi Marnix,
    Ik heb net je mooie reisverslag gelezen. Goed om te horen dat de eerste dagen goed zijn verlopen. En inderdaad er komt warmer weer aan (wel heel langzaam) en de wind wordt minder de komende dagen. Gisteren (vrijdag) ben ik de hei bij Ermelo op geweest. ook hier was het prachtig.
    Goede reis verder.
    Groetjes, Jan (en natuurlijk ook Mariët)

  • 06 April 2013 - 12:38

    Regenboog :

    Hallo Marnix.
    Leuk om je bericht te lezen.We gaan je volgen hoor.
    Geniet ervan en we hopen dat je je Jakobsschelp een keer komt laten zien als je weer terug bent.
    Een hartelijke groet van ons allemaal.

  • 06 April 2013 - 12:56

    G Roelands:

    Hallo Marnix
    Bij toeval kom ik je tegen, op de comp. Ik ga je zeker volgen op je wandeltocht ! Ik heb vandaag al je verslagen gelezen. Leuk om op de hoogte te blijven. Succes met de verdere wandeling, Lilian volgt je op de voet. Hartelijke groeten .

  • 06 April 2013 - 17:07

    Marcel:

    Het land verlatend vervolg jij je weg, ik probeer mij in je te verplaatsen. Het moet geweldig overweldigend zijn. Gedachten, herinneringen, veel nieuwe ervaringen, het vertrouwde land ruilen voor nieuwe landschappen. De weg,...jouw weg is het doel. Elke dag bereikt je je doel, mooi!
    Marcel

  • 07 April 2013 - 09:55

    Boudewien:

    He lieve Marnix,

    Tot nu toe redden we het nog wel even met jou op wat meer afstand dan anders, geen zorgen!
    Met je blog leven we ook nog eens mee zodat we eigenlijk wel vaker wat van elkaar horen dan anders.
    Fijn te horen dat je gedegen voorbereiding zijn vruchten al heeft afgeworpen en je geen blaren en geen spierpijn hebt. En de reis je nu al diverse ont-moetingen heeft opgeleverd. Zit je rugzak nog lekker?

    Groetjes, ook van Wout

  • 07 April 2013 - 17:05

    Ben Eefting:

    Lieve Marnix,

    Mooi wat je doet en mooi je te kunnen volgen. Langzaam ga je veilige grond (bestaat dat?) verlaten en nader je de volgende grens.
    En dan vandaag ook nog mooi weer ook. Heb je wel verdient.
    Groetjes van Marianne en mij.

  • 07 April 2013 - 19:32

    AnitavG:

    Hoi Marnix,

    Tekst vóór laten lezen vanaf Internet lukt nog niet, dan toch maar even zelf lezen. Ben veel te benieuwd hoe het gaat! Fijn dat de eerste etappes zo goed zijn gegaan. En bij je stukje van de eerste dag over het uitzwaaien moest ik denken aan een eerder gemaakte vergelijking bij het boek van Vuistje: dat het ontzettend indrukwekkend is dat al die mensen enkel en alleen voor jou gekomen zijn (met daarbij begin en eind omgedraaid, à la Vuistje).

    Ultreia Marnix,
    Anita.

  • 07 April 2013 - 21:52

    Michiel:

    Ha die Marnix,

    Gaat goed zo te lezen, op meerdere fronten.

    Het zijn slechts 4 maanden (het klonk bij het afscheid misschien wel als een grapje), die zijn zo voorbij. Dus pak je kans in deze periode. De tijd zal anders te veel omvliegen.

    Veel avontuur gewenst en natuurlijk succes met wandelen!

    Karin, Michiel, Jasmijn en Merel

  • 08 April 2013 - 08:24

    Ellie:

    Hallo Marnix,
    Fijn dat het goed met je gaat. Het is heerlijk om je verslagen te lezen. Ik blijf je zeker volgen. Ga er van uit dat je de afgelopen 2 dagen van het zonnetje genoten hebt. Wat is er mooier, heerlijk wandelen, genieten van je omgeving en dan ook nog een zonnetje er bij.
    Succes verder. Groeten, Ellie

  • 08 April 2013 - 12:26

    Patty:

    Hey Marnix,

    Goed om je even te horen! Ben blij dat je reis voorspoedig verloopt en dat je ook kunt genieten. Dat kan alleen juist doordat je vele, goede en lieve mensen om je heen hebt verzameld. Die laat je niet achter. Die zijn altijd bij je.

    Lieve groet,
    Patty

    PS ik houd je via sms op de hoogte van je verlofuren voor Alpe d'Huzes.



  • 08 April 2013 - 15:46

    Sonja:

    Hoi Marnix,

    Wat een geweldige en vooral bijzondere reis ben je aan het maken. Heel fijn om te lezen wat je tot nu toe ervaren hebt. Als ik uit het keukenraam naar buiten kijk, denk ik steeds aan je en hoever je nu ongeveer bent. Je gaat het mooie lenteseizoen tegemoet waarin alles weer tot bloei en groei komt. Geniet ervan en koester de herinneringen.

    Sonja van de overkant

  • 08 April 2013 - 16:26

    Esther Oftewel S-tur:

    Hoi Marnix,

    Leuk dat je een blog bijhoudt, zo kunnen we je op de "voet" volgen :). Het warmere weer is in aantocht en ik wens je een hele mooie reis, waarbij je alles goed kunt overdenken en natuurlijk een reis waar je ook mooie herineringen aan over gaat houden.


    groetjes Esther

    PS en nog mooie en bijzondere caches gedaan?

  • 08 April 2013 - 18:33

    Ineke De Kruijff:

    Hallo Marnix,
    Van Jolanda de link gekregen van je weblog om je ook een beetje te volgen.
    Heb net je verslagen gelezen en geweldig dat je dit gaat ondernemen. Ik wens je een goeie 'voetreis ' en geniet van de dingen om je heen .hartelijke groet Ineke

  • 08 April 2013 - 19:15

    Lammie:

    Hoi Marnix,
    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet van al die kleine maar prachtige dingen die de natuur ons biedt. Ik merk dat je je wat bezwaard voelt dat je al die mensen hebt achtergelaten...
    Is volgens mij niet nodig. Al die mensen leven intens met je mee en lopen via je weblog en je mooie verslagen nu in gedachten met je mee. Ondanks de fysieke afstand ben je eigenlijk op deze wijze toch heel dicht bij en kunnen ze je zo toch die steun en warmte blijven geven. Blijf je dus vooral vasthouden aan je eigen basisgevoel om deze reis te gaan ondernemen.
    Ultreia, Lammie

  • 08 April 2013 - 20:55

    Sake En Ineke:

    Hoi Marnix,
    Wat een mooie start heb je gehad, om met zo veel warmte van de mensen om je heen te kunnen vertrekken. Fijn dat je de eerste km's met begeleiding op pad bent gegaan. We hopen dat wanneer de kilte mocht toeslaan, je deze warmte weer kunt voelen. Zo mooi schrijven als jij dat kunt, lukt ons niet. We willen je toch laten weten dat we jouw voettocht volgen en blijven volgen. De eerste dagen geen blaren is wel heel prettig en hopen dat de blaren weg blijven, dat maakt het een stuk dragelijker om je dagelijkse km's te kunnen maken. Wij vinden het moedig wat je doet en hopen dat je zult vinden, waarvoor je op pad bent gegaan.
    Groeten, Ineke en Sake

  • 15 April 2013 - 22:08

    Bea En Ab:

    Nou Marnix wat een ongelooflijk goed plan heb jii uitgedacht . En dat niet alleen maar je brengt het ook teb uitvoer , alle lof daar voor .Gezien jou vorderingen lezen wij dat het allemaal naar wens verloopt .
    We wensen jou dan ook het allerbeste enneh...we blijven je uiteraard volgen . Een hartelijke groet vanuit apeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 52709

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: