De eerste dag - Reisverslag uit Laag-Soeren, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Laag-Soeren, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

01 April 2013 | Nederland, Laag-Soeren

Na maanden van plannen, praten, lijstjes en afscheid nemen, was het vandaag zover; de eerste dag wandelen. De dag begon met een prachtige zonsopgang, een ontbijt en daarna het laatste lijstje. Op dat lijstje had ik gezet, wat ik er allemaal uitgezet of afgesloten moest worden. Om 9 uur kwamen mijn ouders en even later de familie Oskamp om Moos op te halen. Opgeroepen door mijn vader hadden zich een grote groep vrienden, buren en diverse collega's verzameld waardoor ik met een brok in mijn keel aan de eerste meters begon.
Je bent een rijk man als je veel vrienden hebt en ik voel me zeer rijk maar ook een beetje een dwaas dat ik dat (tijdelijk) achter mij wil laten.

Gelukkig werd ik het eerste deel van mijn tocht vergezeld door Ron, Annet en Elize. Herinneringen ophalend over eerdere wandelingen (met Lilian en Willem), gezellig kletsend en genietend van een voorzichtig zonnetje vlogen de kilometers voorbij. Onderweg kwam ons een man tegemoet die zich kennelijk afvroeg waar 4 wandelaars zo'n grote rugzak voor nodig hadden, want hij verbaasde zich hard op met de woorden "dat wordt een flinke lunch". Die lunch kwam later maar niet uit de rugzak.

In Loenen liet ik mijn 3 metgezellen achter en liep ik alleen verder om niet veel later verrast te worden door Karel en Tineke die de laatste 5 km met mij meeliepen. De eerste dag werd afgesloten met een gezellige paasmaaltijd met een groep golfvrienden. Wat een topdag!

Morgen gaat ik verder naar Westervoort om overmorgen bij Millingen ad Rijn het Pieterpad op te pakken. Ik heb zoveel wensen, amuletten en geluksbrengers gekregen, dat het moet gaan lukken. Ik heb er in ieder geval zin in.

Ultreia, Marnix

  • 01 April 2013 - 22:48

    Carla:

    Mooi verslag en een geweldig begin van je reis...heel veel gedachtes en ideeen voor onderweg. Mooie wandeling Marnix, ik ga je volgen. Liefs Carla

  • 02 April 2013 - 09:21

    Emiel:

    Leuk om je rond 14:30 uur nog even in actie te hebben gezien (op de terugweg van een rondje golf in Brummen) tijdens je eerste etappe langs het Apeldoorn-Dierens kanaal met Karel en Tineke.
    Fijne reis verder! Gr Emiel

  • 02 April 2013 - 10:35

    Ingrid:

    Wat fijn dat vrienden de eerste dag met je hebben meegelopen! Het is nu 10.30 uur en Moos is vanmorgen vroeg door de jongens uitgelaten en ik heb net een boswandeling van een uur gemaakt. Moos heeft al veel vrienden gemaakt. Deed ook al een poging een loopse labrador te verleiden! Hij ligt hier nu zeer tevreden te knorren!
    Ik heb gisteren mooie foto's naar je ouders gemaild. Ik kan ze hier niet plaatsen maar ik mail ze nog naar je!
    Een prachtige 2e wandeldag toegewenst! Groeten van ons allen en een poot van Moos! x

  • 02 April 2013 - 15:14

    Roel Van Dijk:

    Hallo Marnix, na een lange voorbereiding eindelijk op pad. Koud maar zonnig! Mooi wandelweer.
    Ik ga je met belangstelling volgen en wens je een heel goede tocht toe. Luister goed naar je lijf.

    Ultreia e suseia

    Roel van Dijk

  • 02 April 2013 - 20:23

    Lammie:

    Hoi Marnix,
    Na vele maanden van voorbereidingen dan echt op pad. Wat een fantastisch begin van je wandelavontuur! Fijn voor je dat je door zoveel mensen bent uitgezwaaid, in goed gezelschap de eerste dag hebt doorgebracht en daarbij ook al mooie herinneringen hebt kunnen ophalen. Ik wens je hele mooie reis toe! Ik ga je volgen, groetjes Lammie

  • 02 April 2013 - 21:06

    Jan Van Ree:

    Hoi Marnix, Het moet een goed gevoel geven als je door zo veel familie en vrienden wordt uitgezwaaid. Ik had het vanmorgen al van Jaap gehoord. Een mooi begin van een grote reis. Ik mooie tocht toegewenst, Jan

  • 03 April 2013 - 12:09

    Marjo De Jong:

    Hai Marnix,

    Ik ontving de foto's van het begin van je tocht van Ingrid! Wat een geweldige start. Ik kan me voorstellend dat je ontroerd was. Deze momenten allleen al maken je initiatief de moeite waard.
    Edy en ik wensen je je een hele mooie en voorla behouden tocht! We gaan je natuurlijk volgen! Liefs Marjo

  • 03 April 2013 - 20:01

    Tjm Johan:

    Wat een mooie start van zo'n wandeling. Een tocht waar je al maanden naar hebt uitgezien. Prachtig dat je zo'n headstart hebt gekregen. Het lijkt me een heel bijzonder moment om (letterlijk) de deur achter je dicht te trekken.

    Ik wens je een hele fijne, bijzondere, boeiende wandeling. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Ik besef daarbij dat je juist nu weinig online wilt zijn. Bon VOYAGE!

  • 05 April 2013 - 13:30

    Carla Eefting:

    Hoi Marnix,
    Inmiddels ben je al aan dag 5 bezig. Wat een prachtige start van je tocht heb je gehad. Zo kon je in stapjes afscheid nemen, heel mooi hoor, en wat een fijne vrienden! Ontroerend om te lezen.
    Hihi ik ben net als mijn vader snel in tranen..
    Het ga je goed en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    liefs Carla (je nicht dan, ik zag eerder ook al een Carla, da's een andere)

  • 05 April 2013 - 18:05

    San Xacobeo:

    Prachtig initiatief. Lopen vanuit Nederland. Dat doen de echte pelgrims. Ik wens je weinig tegenslag, mooie ontmoetingen, veel loopplezier, een overweldigende natuur, mooie steden en dorpen, prachtige vergezichten en veel om later op terug te kijken.

    Buen Camino!
    Ultreya y suseya

  • 06 April 2013 - 17:26

    Henriette:

    Hoi Marnix,
    Lang niets van me gehoord, wel ingedachten bij je geweest. Het is zo raar om weer alleen te staan. Alleen te midden van al je vrienden. Ik wens je heel veel geluk en zal je blog volgen! Wat een stap en wat heerlijk om zo de tijd voor jezelf te kunnen nemen.
    Groetjes van henriette (eh, tja, zeg ik nu van franklin?, geen idee hoeveel henriette's jij kent) :)

  • 06 April 2013 - 19:38

    Nel Snel:

    Dag Marnix. Ik volg je op je geweldige tocht en wens je veel goeds, sterkte en vriendschap. (Tante) Nel Snel uit het zuiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 52715

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: