Voorbereidingen II - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Voorbereidingen II - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen II

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

06 Maart 2013 | Nederland, Winterswijk

De 3e dag van mijn wandelvierdaagse rond Winterswijk zit erop. Met bepakking heb ik vandaag 23 km gelopen. Gisteren en eergisteren heb ik ook ruim 20 km gedaan, dus dat begint erop te lijken. Qua inspanning valt het mij mee; de eerste 15 km zijn goed te doen, de volgende 5 begin je een beetje te voelen maar daarna nemen de vermoeidheid en pijntjes snel toe. Eenmaal aangekomen op het goed 't Roerdinkhof was ik dat snel vergeten. Wat ik niet vergeet, zijn alle mooie momenten onderweg, het heerlijke weer en de gastvrijheid van de diverse B&B-eigenaren. Het is hier rond Winterswijk heerlijk wandelen; stil, prachtig en een afwisselingsrijk landschap en 's nachts heel veel sterren. Een aanrader, maar dat geldt eigenlijk voor ieder van onze provincies. Nederland is gewoon erg mooi en wij mogen ons gelukkig prijzen dat we hier zijn geboren en mogen leven.
Ik had gehoopt dat deze 4-daagse zou aantonen, dat ik voldoende basisconditie  heb opgebouwd met het wandelen met Moos en mijn GPS-wandelingen. De goede ervaringen van de afgelopen dagen geven mij goede moed om op 1 april te beginnen aan de voetreis naar Santiago. Tot aan Maastricht zal dat vergelijkbaar zijn met deze dagen, misschien een enkele dag iets meer dan de 23 km van vandaag. Ik ben van plan vooral bij particulieren te overnachten, het boekje van de stichting vrienden op de fiets staat vol met honderden adressen en langs het Pieterpad moet er voldoende logies te vinden zijn. 
Het is bovendien leuk en gezellig om enthousiaste mensen te ontmoeten, dat is deze paar dagen gebeurt en dat zal straks ook zo zijn.  Vandaag was dat bijv. de eigenaar van 't Roerdinkhof, Gerard, boer, B&B-gastheer, kok, beheerder van het landgoed en alles gericht op instandhouding van de plaats waar hij is geboren.
Van Marcel heb ik voor mijn reis een zakje witte bonen gekregen. Deze bonen stop je 's ochtends in je linker broekzak en bij ieder mooi/geluksmoment verplaats je een boon van links naar rechts. Zo kun je aan het eind van de dag de balans opmaken. Een mooie manier om stil te staan bij zaken die we normaal als vanzelfsprekend ervaren; een zonnestraal, een vlindertje die door het bos danst, een vriendelijke ontmoeting, een mooie zonsondergang, noem maar op. 
Vandaag gingen veel bonen van links naar rechts, wel met een dubbel gevoel want Lilian had er bij  moeten, zij zou hier ook van hebben genoten. Onbegrijpelijk genoeg, is dat niet zo... 
Ik heb mijzelf de opdracht gegeven om door te gaan ... met leven. Het genieten met of zonder verdriet komt dan vanzelf. Of de reis naar Santiago daarvoor de weg is, geen idee maar het idee gaf mij richting en het plan rust en ik heb zin in de reis. Nog een paar voorbereidingen en dan kan en ga ik beginnen.

Ultreia, X

  • 08 Maart 2013 - 12:02

    Carla Eefting:

    Lieve Marnix,
    Wat fijn zo te lezen hoe het je vergaat. De eerste test zit er op en zo te lezen is het je goed bevallen. Erg mooi te lezen dat je ondanks je verdriet je hebt voorgenomen de mooie dingen van het leven op te blijven zoeken. Ben blij voor je dat je ook kan genieten van de mooie momenten onderweg. In gedachten zal Lilian toch bij je zijn de hele reis.
    Nu even afwachten of je spierpijn krijgt van deze eerste dagen. Ik hoop dat je bonen vele malen van broekzak verwisselen en dat je de rust en de ruimte in jezelf vindt om het afgelopen jaar te verwerken en opnieuw de richting in je leven te vinden.
    Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat en zal met veel belangstelling je verslagen lezen.
    Ik wens je een ontzettend goede reis!
    Ultreia, x Carla

  • 10 Maart 2013 - 12:46

    Roel Van Dijk:

    Beste Marnix,

    uit eigen ervaring weet ik dat deze tocht een metafoor voor je leven kan zijn. Loslaten, je open stellen, nieuwe perspectieven krijgen, continu omgaan met onzekerheden en ongemak en tegelijk genieten van wat is en waar je bent. Laat vooral verwondering toe!

    Ik ga je volgen, met gemengde gevoelens.

    Hartelijke groet,

    Roel van Dijk

  • 10 Maart 2013 - 14:21

    Elize Van Blijderveen:

    Lieve Marnix,
    Wat fijn voor je dat je deze stap hebt gemaakt. Je verslag van Winterswijk beloofd heel veel goeds en ik ben er van overtuigd dat er iedere dag heel veel bonen in je rechterbroekzak terecht zullen komen. Ik ben benieuwd naar je verslagen over hoe het je zal vergaan op je tocht en wens je het allerbeste. Liefs, Elize

  • 10 Maart 2013 - 16:18

    Ernie Van Brink:

    Mooi he, die wijsheden van onze boeren! Heb je nog ruimte om witte bonen mee te nemen in je bagage?
    Jaap en ik zien je komende woensdag; wellicht dat ik een bonenschotel maak......
    Liefs,
    Ernie

  • 10 Maart 2013 - 17:27

    Ingrid Oskamp:

    Beste vriend Marnix,

    Je voorbereidingen zijn al in volle gang en je maakt nu al mooie herinneringen mee! Vele zulen volgen en dat is toch best spannend.

    Graag volgen wij je op deze site en weten dat onze geliefde Lilian met je is!

    Met plezier en liefde passen we 2 maanden op Moos.

    Pas goed op jezelf en we zien je 1 april aanstaande.

    Liefs en groetjes,
    Ingrid en mannen

  • 11 Maart 2013 - 20:50

    Annelies :

    Lieve Marnix,
    Wat fijn om zo in gedachte een beetje met je mee te mogen lopen. Dankjewel voor dit mooie verslag. Het doet me ook denken aan de prachtige woorden die je opschreef vlak na het overlijden van Lilian. Vooral de mooie dingen zouden we nog zo graag met haar delen. Gelukkig was zij een natuurtalent in genieten van mooie dingen. Liefs en veel succes met je verdere voorbereidingen, Annelies

  • 13 Maart 2013 - 11:54

    Jaap Van Katwijk:

    Lieve Marnix, ik vind het super dat je de Camino gaat doen. Ik hoop en verwacht dat ie je brengt wat je nodig hebt.

    Zelf heb ik hem ook gelopen en ervaren dat je niet krijgt wat je verwacht, niet wat je hoopt,maar wat je echt nodig hebt. Blijf je open stellen en je zult een wonderbare tocht maken.

    Ik zal je volgen, aan je denken. Ik zal voor je bidden en genieten van wat jij allemaal mee gaat maken.

    Buen Camino, dat wenst iedereen elkaar onderweg toe, een goede weg. Je zult het vaak horen, vaak zeggen ook. Hoe dichter je bij SdC komt hoe meer.

    Ultreia, het lied van de pelgrim onderweg. Ik zing het nog regelmatig.

    Heel veel liefs, heel veel mooie ervaringen, heel veel geluk Jaap

    Buen Camino

  • 15 Maart 2013 - 15:59

    Jan Van Ree:

    Beste Marnix,

    Met plezier net je verslag gelezen. Ik wens je toe dat deze tocht je veel goede ervaringen zal brengen.
    Ik zal je volgen en aan je denken. Net zoals ik nu ook aan Lilian denk en hoe mooi zij dit zou hebben gevonden.
    Heel veel goeds en veel succes gewenst en geniet van alle mooie dingen die op je pad komen, Jan

  • 16 Maart 2013 - 15:21

    Richard:

    hoi Marnix,

    m'n eerste reactie op je reisblog, k hoop dat je een mooie reis mag gaan beleven. ik heb een hoop respect voor je dat je dit allemaal gaat ondernemen, het is tenslotte niet niks zo'n voetreis naar Santiago de Compostella, jeetje zeg...
    We zeiden vroeger altijd gekscherend tegen elkaar dat de ander een voetreis naar Rome had gewonnen, nooit gedacht dat je zoiets in het echt zou gaan doen -;))
    ik wens je veel mooie momenten,ervaringen en wijsheid toe op dit mooie avontuur wat bijna gaat beginnen.

    goede reis, bon voyage, buen viaje


  • 17 Maart 2013 - 13:03

    Henk Holtermann:

    Marnix, ik wens je een hele goede reis toe!

  • 25 Maart 2013 - 20:35

    Nelly:

    Hi Marnix,

    Via Boudewien heb ik je site gevonden, nu kan ik je volgen. Dat ben ik ook van plan!
    Ik heb genoten van het boek "de onwaarschijnlijke reis van Harold Frey", waarvoor nogmaals dank.

    Veel mooie ontmoetingen en belevenissen op je tocht, en veel boon momentjes!

    Nelly

  • 27 Maart 2013 - 10:16

    Piet&Lein:

    Hoi Marnix,

    Heel veel goeds en succes gewenst op je tocht! We hopen dat elke stap je dichter brengt bij wat je nodig hebt!

    groet,
    Piet&Lein

  • 27 Maart 2013 - 13:44

    Annemarie En Paul En Kids:

    Lieve Marnix,

    Gisteren heb ik jouw verhaal gedeeld met mijn gezin en de reacties waren overweldigend. Ze vinden je een stoere man met veel durf en kracht. Dit wil ik heel graag aan jouw meegeven. Wij wensen met z'n allen jouw een geweldige tocht toe met veel ervaringen en mooie herinneringen.
    In gedachten en jouw volgend via je reisblog, reizen we met je mee.

    Veel gezondheid, kracht toegewenst van ons allen.

    xxx Annemarie, Paul, Ramona en Jeffrey

  • 30 Maart 2013 - 13:46

    Riek En Daan:

    Lieve Marnix

    Wij wensen jou een goede en mooie reis. We denken nog veel aan Lilian.
    We hopen dat je over een paar maanden weer heelhuids terug bent.

    Veel liefs Riek en Daan

  • 30 Maart 2013 - 22:21

    Sjoerd Cuperus:

    Marnix, de verhuizing op het werk geklaard en dan nu de focus op je voettocht. Ik ben benieuwd hoe het gaat maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik wens je veel succes met je eerste stappen op het pad. Ondanks de mixed feelings probeer er van te genieten en dicht bij jezelf te blijven.

  • 01 April 2013 - 18:08

    Lisette Jacobs:

    Hi Marnix,
    Vandaag is het 1 april. Als het goed is ben je onderweg. Wat een prachtige dag om op stap te gaan. Heel veel succes gewenst en ik ga je volgen ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 52711

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: