Voorbereiding - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

18 Februari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Na lang wikken en wegen heb ik toch maar voor waarbenjij.nu voor mijn reisblog gekozen en daarmee weer een puntje van mijn lijstje kunnen afvinken.

Kiezen is nooit mijn sterkste kant geweest. Eindeloze vergelijkingen maken, reviews en ervaringen lezen. Als ik gewoon op mijn eerste gevoel was afgegaan dan zou het allemaal veel sneller gaan en minder energie kosten. Nou ja, misschien leer ik het nog een keer. Met andere keuzes ging het gelukkig sneller, hoewel ik daar wel vaak de hulp van (ervarings-)deskundigen bij heb ingeroepen en dat was nog leuk ook. Roel en Nelly bedankt!

De voorbereiding bestond tot nu toe uit het praten met pelgrimgangers, het aanschaffen van een nieuwe lichtgewicht en sneldrogende garderobe, het uitstippelen van de route en kilometers maken (op mijn nieuwe schoenen). Ik heb nog 6 weken tot mijn vertrek voor honderd en één kleine dingen die ook nog geregeld moeten worden. Tot nu toe levert dat geen stress op. Begin maart staat er een wandelweekje in de buurt van Winterswijk gepland, bedoeld om de nieuwe spullen te testen (en te dragen) en te ervaren dat ik de geplande dagafstanden (circa 20 km) goed aan kan. Naar Santiago zou dat richting een gemiddelde van 25-30 km moeten gaan.

  • 04 Maart 2013 - 14:35

    Albert Eefting:

    Wij hopen en vertrouwen dat je je doel op deze lange reis zult vinden, maar zien je met gemengde gevoelens vertrekken. Anderzijds trekken we zelf in de zomer al jaren drie maanden en meer varend door Europa, zo ook dit jaar, dus de lange afwezigheid is bijna normaal.
    We willen graag steeds weten waar je bent, maar vooral hoe het je gaat. Schroom niet juist daarover de waarheid te zeggen. Pas dan kunnen we echt meeleven en meebeleven.
    In gedachten gaan we mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 52711

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: