Wat vooraf ging - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Wat vooraf ging - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Wat vooraf ging

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

16 Februari 2023 | Nederland, Apeldoorn

In 2022 heb ik 2 weken gewerkt als hospitalero voluntario in een albergue donativo langs de Camino Frances. Het waren 2 fantastische weken. Iosu, mijn Spaanse collega, en ik hebben circa 300 pelgrims een gastvrije ontvangst en schone slaapplek gegeven en pelgrimservaringen met elkaar gedeeld. Dat leverde heel veel dankbare en hartverwarmende reacties van onze gasten op, maar de gesprekken met onze gasten haalde bij mij ook herinneringen naar boven, die diep weggezakt waren.

Deze eerste ervaring als vrijwillige herbergier smaakt naar meer en is voor herhaling vatbaar, maar heeft ook het verlangen doen ontwaken om zelf ook weer een lange wandeling te gaan maken. Goede plannen moet je niet uitstellen en zo snel mogelijk moet uitvoeren, dus heb ik na terugkomst mijn werkgever en collega's gevraagd of ik in het voorjaar 2 maanden vrij kon krijgen en dat kon... Bedankt collega's!

De heenreis naar Sevilla is geboekt. De terugreis regel ik tzt wel. Het doel is Santiago maar of ik daar aan ga komen? In theorie heb ik genoeg wandeldagen voor de bijna 1000 km, maar ik neem mij voor om het dit keer rustiger aan te doen. Zo nu en dan of wat vaker een dag rust te nemen als mijn lichaam daarom vraagt of een dag stil te staan omdat dat kan en ik het mijzelf toesta.

Ik hoop een heerlijke wandeling te maken en veel mooie mensen te ontmoeten, te genieten van de natuur en het landschap en nieuwe ideeën en energie op te doen voor de komende jaren. Zo nu en dan zal ik hier mijn ervaringen en gedachten aan het papier toe vertrouwen. Het opschrijven hielp mij altijd om mijn gedachten te ordenen en door het delen ervan voelde ik de verbinding met het thuisfront.

Er resten nog ongeveer 3 weken voordat mijn wandeling begint, maar eigenlijk is mijn reis al begonnen. De eerste etappes heb ik al gelopen en mentaal heb ik mijn rugzak al een paar keer gepakt. De overnachting in Sevilla geboekt en om goed te beginnen meteen ook een tweede erachteraan zodat ik direct mijn voornemen, om vaker stil te staan en niet meteen hard richting SdC te hollen, uitvoer.

Ik wens jullie heel veel plezier met jullie eigen (reis-)plannen.

Hartelijke groet en buen camino, Marnix


  • 25 Februari 2023 - 22:02

    Guus:

    Wat een heerlijk en mooi vooruitzicht! Alvast een mooie voorbereiding en start gewenst


  • 25 Februari 2023 - 22:15

    Ton Ellenbroek:

    Marnix,

    Leuk om weer van je te horen en dan nog wel over een nieuwe Camino. Geweldig dat je dat meteen gaat doen. Niet uitstellen van je plannen, want niemand weet wat voor je ligt.

    Het wordt ongetwijfeld weer een onvergetelijke tocht met vele mooie ontmoetingen en momenten van bezinning.

    Geniet van de voorbereiding, de tocht en de ontmoetingen.


  • 25 Februari 2023 - 22:19

    Lily-An :

    Wat een mooi vooruitzicht. 2 maanden vrij om te lopen maar ook om te gaan voelen en ervaren waar jezelf zin in hebt en jezelf toestaan om geen strak schema te hoeven volgen. Met meteen al een extra dag en nacht in Sevilla. Ik las toevallig laatst een positief verhaal over die stad. Wat fijn dat we via deze blog met je mee mogen reizen. Heel veel plezier met voorbereiden en de reis.


  • 25 Februari 2023 - 22:29

    Wim De Vries:

    We wensen je goede reis, genieten maar!


  • 25 Februari 2023 - 22:37

    Wout:

    Heel veel wandelplezier, en geniet van het mooie Sevilla


  • 25 Februari 2023 - 22:39

    Hans, Ingrid En Chocolate :

    Wow, wat een mooi vooruitzicht. We kijken uit naar jouw reisverhalen en misschien ook nog mooie foto's! Succes met de voorbereidingen en alvast een fantastische reis toegewenst!


  • 25 Februari 2023 - 23:01

    Roel Van Dijk :

    Ha Marnix, lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Leuk om aangesloten te zijn op je reis. Veel plezier en geniet ervan. Ga ik doen van je berichten.

    Hartelijke groet


  • 25 Februari 2023 - 23:24

    Mariet:

    Hoi Marnix, wat een mooi plan! Heel veel plezier en een super ervaring gewenst.

    Liefs,

    Jan en Mariët


  • 25 Februari 2023 - 23:26

    Juliette :

    Wat een heerlijk begin van jouw prachtige avontuur, Marnix. Wat gaaf, dat je het weer gaat delen... Ik avontuur graag met je mee! [e-1f97e][e-1f97e][e-1f392]


  • 26 Februari 2023 - 09:20

    Elize:

    Wat mooi dat je weer op pad gaat Marnix, het onbekende tegemoet.

    Ik wens je heel veel (wandel)plezier met mooie ontmoetingen en avonturen.

    Super leuk dit eerste verslag, ik kijk nu al uit naar het vervolg!

    Liefs, Elize


  • 26 Februari 2023 - 09:46

    Jolanda Van Breugel:

    Geweldig!

    Niet blijven dromen maar doen.

    Wens je onwijs veel plezier, geniet van dit mooie avontuur, Top, dat wij hier in deel mogen nemen.


  • 26 Februari 2023 - 14:10

    Charles:

    Ik zou wel mee willen lopen! Pelgrimeren is een goede vorm om veel dingen te verwerken en uit te werken... ik zou zeggen: maak er iets van en we gaan je blog weet dagelijks lezen! Nog even wat werken aan de vorm?


  • 26 Februari 2023 - 17:39

    Lisette Jacobs:

    Hi Marnix, wat mooi dat je weer gaat wandelen. Ik wens je veel succes en plezier. Wordt vast een prachtige wandelreis, want het binnenland van Spanje is zo ongelooflijk mooi! Fijn dat ik je kan volgen vanuit mijn luie werkzetel.


  • 27 Februari 2023 - 16:35

    Ineke :

    Hallo Marnix , heel veel wandel plezier geniet van het mooie landschap wat je tegen komt .


  • 27 Februari 2023 - 18:04

    Richard :

    Hoi Marnix,

    Geniet ervan en af en toe een dagje rust om extra te genieten van de mooie plekken die je gaat bezoeken is aan te raden. Hopelijk krijg je het net zo naar je zin als de twee weken vorig jaar als herbergier.

    We houden je blog in de gaten, altijd een plezier om te lezen

    Richard en Jolanda


  • 02 Maart 2023 - 13:32

    Carla Eefting:

    Lieve Marnix, wat mooi dat je weer zo'n avontuur aan gaat. Ik wens je een hele mooi reis vol met inspireerde momenten en fijne ontmoetingen, Goede reis! liefs Carla


  • 18 Maart 2023 - 07:18

    Carla L:

    Een belangrijk gezegde onder pelgrims "the camino provides". Onderweg vindt je alles wat je nodig hebt, en meer. Dat het weer een prachtig avontuur mag worden, Marnix. Fijn om mee te lezen. Goede vlucht !


  • 28 Maart 2023 - 23:28

    Erica:

    Hee Max,

    Maxi vond ik ook wel passend[e-1f601].

    Het klinkt nu al als een prestatie van je voeten, je benen maar zeker ook mentaal. Geniet van de mooie nieuwe dingen die je ziet, de geluiden die je hoort en de mensen die je ontmoet.

    En hopelijk blijft de temperatuur voor jou te doen.

    Liefs


  • 30 Maart 2023 - 21:27

    Ine:

    Vanmiddag bij je moeder geweest (ze maakt het goed) die mij op de hoogte bracht van de

    reis die je gestart bent. Respect. Ik droom hier soms van maar doe het je niet na.

    Na de bovenliggende berichten gelezen te hebben denk ik dat de vele lieve woorden je vleugels moeten geven om deze onderneming tot een goed einde te brengen.

    Wens je een mooie reis.

    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 52691

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: