De laatste loodjes - Reisverslag uit Bendoiro, Spanje van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Bendoiro, Spanje van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

06 Mei 2023 | Spanje, Bendoiro

De laatste 200 km vallen mij zwaar. Ik had gedacht dat het na 800 km naar een gemakkelijk einde zou gaan, maar helaas het voelt totaal anders. Mijn gedwongen rustpauze van 4 dagen was lang genoeg om van mijn scheenbeenblessure te herstellen, maar andere delen van mijn lichaam geven aan, dat ik toch wel veel van mijn lichaam vraag.

Op één etappe na, naar Ourense, blijft het een prachtige wandeling en geniet ik iedere dag weer van de mooie natuur. Galicië is hehalve erg groen ook erg heuvelachtig. De heuvels zijn niet al te hoog, maar de weg soms wel behoorlijk steil en in Galicië zijn wel heel veel heuvels. Dus een etappe van 20 km voelt door het continue stijgen en dalen aan als veel langer.

Intussen ben ik tot op 50 km van SdC gevorderd. Nog maar 3 dagen en dat komt geen dag te vroeg! Het was en is even afzien en doorzetten, maar ik zal SdC halen en dan fijn naar huis.

Met SdC in zicht beginnen de ideeen en plannen voor thuis zich te vormen en het eerste lijstje met things to do is gemaakt. Nu nog even de laatste 50 km wandelen....

Tot snel ziens in Apeldoorn of ergens anders. Marnix


  • 06 Mei 2023 - 07:37

    Lily-An Alberts:

    Lieve Marnix

    Ik hoop dat je ondanks dat het zwaar is toch van de laatste kilometers kan genieten.

    Misschien nog een extra rust dagje? Je hebt alle tijd. Ben benieuwd naar je plannen. Tot snel Liefs Lily-An


  • 06 Mei 2023 - 09:39

    Annelies:

    Poeh Marnix....

    1000 km lopen....het ging nooit om het aantal natuurlijk, maar ik kan me niet eens voorstellen hoe dat voor je lijf moet zijn. Je staat in een traditie: bedevaarten, lijden, afzien, zoeken.... ik hoop dat je het gaat halen en dat het een rijke ervaring is/was. Liefs en sterkte met de laatste 70.000 passen!


  • 06 Mei 2023 - 11:14

    Carla:

    Go Marnix!!


  • 06 Mei 2023 - 11:31

    CrankyHenkie:

    Hou vol Marnix! En bedankt voor de mooie foto's en verslagen!


  • 06 Mei 2023 - 12:17

    Wout:

    Hoi Marnix

    Jammer dat t zo zwaar valt. Hopelijk kun je er later met een glimlach en enige trots op terugkijken, want je hebt t toch maar mooi gedaan!

    Groet, Wout


  • 07 Mei 2023 - 08:21

    Guus:

    Houd vol, je gaat het redden ondanks de pijn en moeite die het je kost, de "overwinning" zal zoet zijn. Blijf je nog een paar dagen in sdc uitrusten?


  • 07 Mei 2023 - 12:31

    Erica:

    Hee Marnix,

    Je geest is sterk! Je gaat het gewoon redden. Je schrijft hoe 20 km voelt als je continue heuvel op moet, dan besef ik wat een prestatie jij nu al hebt geleverd!

    Je haalt het!


  • 08 Mei 2023 - 16:29

    Ton Ellenbroek:

    Ha Marnix,

    Alle respect. Bijzonder zoals je omgaat met al hetgeen je op je weg tegenkomt.

    Ik hoop voor jou dat het je nieuw inzicht geeft / gegeven heeft in hoe je je verdere leven wilt inrichten.

    Sterkte met de laatste loodjes.


  • 08 Mei 2023 - 18:16

    Ineke :

    Hé Marnix ,

    Super dat je reis er bijna opzit !

    De laatste loodjes wegen het zwaarst maar wel een ervaring rijker !

    Zet hem op

    Groetjes

    Ineke


  • 08 Mei 2023 - 19:21

    Jan:

    Geweldig Marnix

    ik leen nu pas je avonturen in je verslag vsn 6 mei.

    Geweldige prestatie en van mij alle respekt.

    Goed om te lezen dat je. ondanks dat het zwaar is. toch zo kan genieten van de natuur en al het andere wat op je pad is gekomen.

    Aks ik het goed heb is morgen de laatste etappe.

    Geniet ervan en een hele goede reis naar huis.


  • 09 Mei 2023 - 14:10

    Gavgani:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 52661

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: