Weer een regendag... - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu Weer een regendag... - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marnix Eefting - WaarBenJij.nu

Weer een regendag...

Door: Marnix

Blijf op de hoogte en volg Marnix

20 Mei 2013 | Frankrijk, Crozant

Een nieuwe dag breekt aan en hoopvol kijk ik naar buiten. Een prachtig uitzicht over het dal van de Creuse met beneden een stuw, groene beboste hellingen en... loodgrijze lucht en als je goed kijkt kleine kringetjes in de plassen. Het is regent nog steeds. Kreun!

Eerst maar ontbijten. Misschien klaart het daarna wel op. Met 4 franse pelgrims zat ik vanochtend aan de ontbijttafel van Angela en Willem in hun Domaine Le Haut Verger een chambre d'hote met nog een gite erbij. Op de tafel een Nederlands ontbijt; een eitje, broodjes, kaas en vleeswaren maar ook croissants en pain au chocolat en heerlijke verse koffie en versgeperste jus; de eerste zonnestraal.

Hoewel ik mijn best heb gedaan om het ontbijt zo lang mogelijk te rekken, regende het nog steeds. En dan moet je wel. Alles goed ingepakken, regenhoes over de rugzak, regenbroek en regenjas aan nog even afscheid nemen van mijn fantastische gastvrouw en -heer. Gisterenavond had zij ons naar een geweldig restaurant gebracht en gehaald en ook nog mijn kleren gewassen!

Ik moest terug naar Gargilesse om daar de route weer op te pikken. Net buiten Gargilesse haal ik Patrick in. Hij had nog even de fresco's in de crypte van de kerk van Gargilesse bekeken. Ik had die gisteren al uitgebreid bewonderd. Gezamenlijk hebben we de eerste 12 km gelopen en of het nou hard of zacht regende het maakte ons niet uit. Daarna alleen door, nog 2 uur en dan ben ik bij mijn hotel waar een douche, koffie en een glaasje cognac op mij wachten althans dat stel ik mij als beloning in het vooruitzicht. Af en toe zing ik mij wat moed in en ik geniet, ondanks de regen van de prachtige omgeving en de mooie route. Dat de paden nat en glibberig zijn, deert mij niet. Het maakt het avontuur alleen maar groter en daardoor de voldoening ook, wanneer ik tegen half drie, door en doornat, bij Hotel du Lac arriveer vlak bij het plaatsje Crozant.

Alles hangt weer te drogen, ik ben ook weer schoon, warm en droog en een zeer tevreden mens. Zo meteen ga ik die koffie met Cognac drinken. Vandaag kwamen we een boer van 78, die zijn zeis stond te slijpen, tegen en die zei dat het morgen beter werd. Eigenlijk kan het nauwelijks beter maar hij bedoelde het weer.

Ultreia, X

Voor diegene die het dal van de Creuse willen bezoeken de website van mijn Chambre d'hote: www.lehautverger.nl.

  • 20 Mei 2013 - 17:14

    Marcel:

    Marnix,
    Je hebt kleine pareltjes geschreven, veel van de mensen die je volgen hebben je dit al gezegd, een genot om te lezen. Wat mij betreft was dit een van de beste 'Eigenlijk kan het nauwelijks beter, maar hij bedoelde het weer'........mooi, je geniet en plukt de dag.
    Bo(o)n voyage

    Marcel

  • 20 Mei 2013 - 17:50

    Carla Eefting:

    Hoi Marnix,
    Een hele tijd had ik je verslagen niet gelezen omdat wij ook even op vakantie waren. Wij hebben op het strand gelegen haha, da's hele andere koek...
    Nu heb ik dus alles terug gelezen, en wow wat maak je veel mee! Zoveel mooie dingen die je beschrijft. de mensen die je ontmoet, de plekken waar je langskomt, echt heel bijzonder.
    Het stokbrood probleem; ja, heel herkenbaar dat gevoelige gehemelte, kan heel pijnlijk zijn. Inmiddels zal je er wel aan gewend zijn. Daarom soppen de Fransen hun stokbrood altijd in een grote bak koffie verkeerd of chocolademelk, doen! Het is heel lekker!
    En wat je een tijdje geleden schreef over het alleen zijn, dat je je afvraagt waarom je toch weg gaat van al die lieve vrienden en familie. Ook dat is heel herkenbaar, dat heb ik ook wel ervaren tijdens mijn reizen. Het alleen zijn is soms echt niet gemakkelijk. Je kan in een soort roes komen waarin je je heel erg vervreemd voelt van je omgeving. Je hebt het daarna er niet meer zo over gehad hebt, dus waarschijnlijk heb je er nu minder last van. Gelukkig kom je regelmatig mensen tegen waar je een gesprek mee kan voeren en die waarschijnlijk hetzelfde meemaken. Dat is fijn, want dan voel je weer "connected".
    Dan je vader, ja heel erg, zeker nu je weg bent, kan ik me voorstellen dat je verscheurd voelt. Maar zoals jezelf ook al schreef zijn het hele sterke en positieve mensen. En ze zijn zo trots op je dat je dit allemaal doet.
    Al die ervaringen die je nu opdoet zijn zo mooi, daar kan je je hele leven aan terugdenken en het fijne gevoel wat je had weer oproepen, dat neemt niemand je meer af.
    Wens je veel zon toe en stuur hem dan ook een beetje deze kant op, want jeetje, we zijn met z´n alle wel toe aan een beetje vitamine D!
    Liefs Carla

  • 20 Mei 2013 - 21:18

    Kirstin Mejan:

    Hallo Marnix! Ich lese immer wieder dein Tagebuch und leide im Moment mit dir, ich hasse Regen. Ich würde dir ja gerne etwas Sonne vorbeischicken, abe hier im norden Deutschlands ist das Wetter auch nicht viel besser. Höhepunkt gestern war grauer Himmel ohne Regen sonst viel Wasser von Oben.
    Petrus mag uns in Westeuropa zur Zeit anscheind nicht besonders.
    Auf besseres Wetter für uns alle hoffend, Kirstin

  • 20 Mei 2013 - 21:37

    Jan:

    Hoi Marnix,
    Ik wens je veel zon toe. En als die dan bij jou is stuur dan ook een beetje door naar Apeldoorn.
    Afgelopen donderdag zijn mariët haar broer en vrouw vanuit Zutphen vertrokken om in 6 weken via Maastricht en de Ardennen naar Santiago de Compostella te fietsen. Dus als je over een paar weken 2 Nederlanders op de fiets treft ...................

    Veel goede ontmoetingen en morgen een droge dag gewenst
    Jan

  • 20 Mei 2013 - 22:01

    Karin Van Sluisveld:

    Mooie verhalen Marnix, vol enthousiasme, heerlijk om te lezen. Hier in de ban van HET EINDEXAMEN, tot nu toe verloopt het in alle rust en en enige opgewektheid!!!

    Veel liefs, goede reis.....

    Karin


  • 22 Mei 2013 - 19:34

    Piet&Lein:

    Hoi Marnix,

    Je verhalen zijn erg mooi om te lezen! Het wandelen lijkt je steeds meer te leiden naar jezelf, het echte doel van je avontuur. Goed om te zien dat je geniet van alle indrukken en ervaringen om je heen! Zet hem op!

    groetjes
    Lein

  • 23 Mei 2013 - 09:47

    Ingrid:

    Hey Marnix!

    Ook hier was het in de ban van het eindexamen, toetsen en nog tentamens die gaan komen. Tussendoor steeds een heerlijke knuffel- en speelpartij met Moos! Bernhard heeft al meteen 2 vakantiebanen en werkt deze week zelfs 6 dagen! Bij de ene baan is hij een bedrijfspand aan het opknappen met behangen en verven en vandaag begint hij als ober bij een hotel in Garderen. Helemaal in het zwart gekleed met een zilveren stropdas (bedrijfskleding). Het lijkt wel Kerst haha.

    Jouw allerliefste Moos kijkt me met grote bruine ogen aan. We zijn ervan overtuigd dat Moos écht de liefste, mooiste, intelligentste hond is die we ooit hebben gekend. Nog een weekje en dan gaat hij naar het volgende logeeradres. Wij zullen Moos missen en misschien is dat andersom ook wel. Ik ben ervan overtuigd dat hij daar ook weer veel liefde en aandacht zal gaan krijgen!

    Om ook even over het weer te spreken. Gisteren lag er sneeuw in de Ardennen! Hier is het ook miezerig en koud. We verlangen allemaal naar mooi weer met de bijbehorende vitamientjes. Hopelijk is het bij jou nu wat beter.

    Wat ontzettend aardig van het Nederlandse logeeradres dat ze jouw kleding ging wassen. Wat zal je genoten hebben van het heerlijke ontbijt!

    Ook heel mooi dat je een kaarsje voor Margot hebt aangestoken!!

    Het is zo fijn te lezen dat het jou zo goed gaat! Wederom prachtige WB momenten toegewenst!

    Liefs,
    Ingrid


  • 23 Mei 2013 - 10:10

    Ben En Marianne Eefting En Geerling:

    Hoi Marnix,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, groetjes, Ben en Marianne

  • 30 Mei 2013 - 12:14

    Moos:

    Hallo Baas,

    Gisteren in prima conditie afgeleverd op mijn nieuwe logeeradres. Ik herkende het direct en was zoals altijd weer super blij. Ingrid had me helemaal opgepoetst en alles prima vezorgd. Vannacht heerlijk geslapen en daarna een fijne wandeling in het bos. Er waren wel heel veel lekkere luchtjes dus in het begin ging het niet zo snel. Fijn gespeeld met andere honden en dat ging prima.Je merkt dat Gerda en Evert Jan ook weer heel blij zijn een hond in huis te hebben. Ik laat weer gauw wat van mij horen.

    Dikke poot van Moos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marnix

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 52683

Voorgaande reizen:

18 Maart 2023 - 20 Mei 2023

Via de la Plata

16 Mei 2020 - 13 September 2020

op zoek naar nieuwe levenservaringen ...

01 April 2013 - 31 Augustus 2013

naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: